رضیم
رضیم
طرز تهیه فلفل دلمه پیتزایی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از پیش غذاهای خوشمزه بین المللی، فلفل دلمه پیتزایی است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

فلفل دلمه ای رنگی ۳ عدد

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

پوره گوجه فرنگی ۱٫۵ لیوان

سس کچاپ ۱ لیوان

زیتون سیاه ۱۰ عدد

سوسیس ۱ عدد

پنیر پیتزا ۱ لیوان

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

پیاز ۱ عدد

روغن و زردچوبه به مقدار کافی

دستور پخت فلفل دلمه ای پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه فلفل دلمه ای پیتزایی، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، و پیاز خرد شده و مقداری روغن را داخل یک تابه مناسب ریخته و تفت می دهیم تا پیاز سبک شده و کاراملی شود، سپس باید گوشت چرخ کرده را نیز به تابه اضافه کنیم.

مرحله دوم

سپس گوشت چرخ کرده را به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد، سپس مقدار مورد نیاز از ادویه ها شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم. در ادامه گوشت و ادویه ها را برای یک دقیقه دیگر تفت می دهیم تا مخلوط گوشت و پیاز با ادویه ها یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله باید گوجه فرنگی که از قبل پوره کرده ایم را به یک تابه دیگر اضافه کنیم و صبر کنیم آب گوجه فرنگی با حرارت ملایم کشیده شود و سس غلیظ شود. در فاصله فر را برای استفاده بعدی، روی دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

یک ظرف مناسب فر مانند ظرف پیرکس انتخاب می کنیم و سس مارانیارا آماده شده را کف ظرف به صورت یکدست پخش می کنیم. حالا باید ادامه فلفل دلمه ای ها را از وسط نصف کرده و تخمه هاو بافت اضافی وسط آن را خارج کرده و روی سس می چینیم.

مرحله پنجم

پس از پخت کامل سس گوشت چرخ کرده و غلیظ شدن آن، داخل فلفل دلمه ای ها را با سس گوشت چرخ کرده پر می کنیم. در آخر روی مواد داخل فلفل دلمه ای ها را با پنیر پیتزا می پوشانیم، در صورت تمایل به تزئین می توانید چند برش زیتون و سوسیس حلقه ای را نیز روی پنیر پیتزا قرار دهید.

مرحله ششم

سپس باید ظرف پیرکس حاوی فلفل دلمه ها را به مدت ۲۰تا ۳۰ دقیقه درون طبقه وسط فر از قبل روشن شده قرار داده و صبر کنیم تا مواد پخته شوند. بعد از اتمام پخت کامل غذا باید چند دقیقه گریل فر را روشن کنیم تا پنیر روی پیتزا طلایی شود، سپس غذا را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

نکات پخت فلفل دلمه پیتزایی

فلفل دلمه پیتزایی با مرغ

می توانید برای تهیه این غذا گوشت مرغ را جایگزین گوشت چرخ کرده کنید که بسیار خوشمزه می شود. برای این کار نیاز به حدود ۶۰۰ گرم سینه مرغ داریم. ابتدا مرغ را با پیاز و زردچوبه پخته و سپس مرغ ریش ریش شده را به دیگر مواد اضافه می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه فلفل دلمه پیتزایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی