رضیم
رضیم
طرز تهیه کرفس پلو زعفرانی

موارد لازم + طرز تهیه

کرفس پلو یکی از غذاهای خوشمزه و سالم ایرانی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. کرفس غذایی است که کالری کمی دارد و به همین دلیل مصرف آن باعث چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن می شود. البته در این دستور کرفس با برنج و گوشت سرو می شود و به همین دلیل کالری این غذا را متعادل می کند. می توانیم طبق ذائقه خود با گوشت چرخ کرده و تکه های گوشت و مرغ کرفس پلو مانند لوبیا پلو درست کنیم. در این دستور با یک تکه گوشت کرفس پلو درست می کنیم که پرطرفدارترین نوع کرفس پلو است. برای مشاهده این آموزش آشپزی با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم کرفس پلو زعفرانی برای 4 نفر

گوشت گوسفندی 300 گرم
برنج 4 پیمانه
پیاز 1 عدد
ساقه کرفس 300 تا 400 گرم
سیر 3 حبه
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
چوب دارچین 1 تکه
پاپریکا و پودر گل سرخ به مقدار کافی
کره 50 گرم
زرشک 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کرفس پلو

مرحله اول
برای تهیه کرفس پلو ابتدا گوشت را روی تخته آشپزخانه مکعبی کنید. پیاز را پوست گرفته و میشوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.
مرحله دوم
سپس در آن کمی روغن می ریزیم و می گذاریم داغ شود و پیازها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و سپس گوشت های خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.
مرحله سوم
در این مرحله زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا و چوب دارچین را به مواد اضافه می کنیم و مدام تفت می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند و 2 لیوان آب جوش داخل قابلمه می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا به مدت 2 ساعت گوشت ها مغز پخت شوند.
مرحله چهارم
حالا ساقه های کرفس را تمیز کرده و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم. بعد از پختن گوشت ها، ادویه پلو را به همراه نمک به گوشت اضافه می کنیم و 10 دقیقه دیگر می گذاریم بپزد تا ادویه ها جذب گوشت و آب آن شود.
مرحله پنجم
سپس گوشت را از آبگوشت خارج می کنیم و در صافی می ریزیم و کنار می گذاریم و کرفس خرد شده را داخل قابلمه (حاوی آبگوشت) می ریزیم و می گذاریم با آبگوشت بپزد و طعم آبگوشت جذب شود و به روغن بیفتد.
مرحله ششم
سپس گوشت را به کرفس اضافه می کنیم و کمی زعفران اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا آب آن کاملاً تبخیر شود. برنج را در حالی که زنده است کمی آبکش می کنیم و در صورت تمایل ته قابلمه نان یا سیب زمینی می گذاریم.
مرحله هفتم
توجه داشته باشید که برنج را یکبار ملاقه داخل قابلمه می ریزیم و هرگز یکباره برنج را داخل قابلمه نریزیم. حالا با کفگیر مقداری برنج می ریزیم و گل و پودر زعفران را روی آن اضافه می کنیم و مقداری از مواد گوشتی خود را می ریزیم.

مرحله هشتم
دوباره برنج و سایر مواد را لایه به لایه می ریزیم تا مواد و برنج تمام شود و کره برنج را می زنیم و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را کمی زیاد می کنیم تا بخار حدوداً 5 دقیقه داخل قابلمه بپیچد.

مرحله نهم
سپس حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان پلو کرفس بپزد. بعد از اینکه کرفس پلو ما آماده شد، نصف قاشق غذاخوری روغن داخل شیر در حال جوش ریخته و زرشک را داخل آن می ریزیم و با قاشق سرخ می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا زرشک ها نرم شود.
مرحله دهم
سپس از روی حرارت بردارید. در مرحله بعد با یک کفگیر خوب برنج و مواد را در این بین هم می زنیم تا تمام قسمت های پلو با مواد گوشتی ترکیب شود و بعد در ظرف می کشیم و زرشک را روی برنج می ریزیم و میل می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کرفس پلو زعفرانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی