رضیم
شماره دستور پخت: 3820
رضیم
طرز تهیه کوکو بادکوبه ای

موارد لازم + طرز تهیه

کوکو بادکوبه شمالی یکی از غذاهای قدیمی و لذیذ کشور ایران می باشد که عموما در شمال درست می شود این غذا در مازندران نیز تهیه می شود و به آن کوکو بادکوبه مازندرانی می گویند. کوکو بادکوبه غذای با اصالت روستاهایی می باشد که در کنار دریا هستند و با پرنده های وحشی و مرغ های هوایی تهیه می گردد و تنها مخصوص گیلان نمی باشد و در مازندران و بقیه استان های شمال کشور تهیه می شود. طرز پخت کوکوی بادکوبه بسیار ساده می باشد و ماده های اولیه زیادی احتیاج ندارد و برای مجالس دوستانه و مهمانی ها نیز غذای مناسبی می باشد و در جشن های عروسی نیز با اندکی تغییر سرو می گردد. برای دیدن آموزش جامع و بخش به بخش دستور تهیه کوکو بادکوبه ای با وبسایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۱ عدد

تخم مرغ ۴ عدد

زرشک ۴ قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

سیب زمینی متوسط ۴ الی ۵ عدد

پیاز سرخ شده ۳ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل به میزان لازم

بکینک پودر به میزان لازم

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری

آب لیمو ۱ قاشق غذا خوری

دستور تهیه کوکو بادکوبه ای

گام نخست:

نخست مرغ را به همراه یک پیاز و ادویه مورد نظر با آب می پزیم بعد آن را ریش ریش می نماییم. سیب زمینی ها را می شوییم و پوست میگیریم و به حالت مکعبی خرد می نماییم و سرخ می کنیم و به مرغ ریش ریش شده می افزاییم.

گام دوم:

بعد زرده و سفیده های تخم مرغ را از یکدیگر جدا می کنیم و سفیده ها را اندکی هم می زنیم تا رنگ آن سفید شود و زرده ها را هم جداگانه بوسیله همزن می زنیم تا از فرم لختگی خارج گردد سپس زعفران پیاز داغ و زرشک را به زرده می افزاییم. آن را نیز هم میزنیم و به دلیل اینکه کوکوی موردنظر ما دو رنگ دارد در این بخش رب را اضافه نمی کنیم و سینه های مرغ پخته شده و ریش شده را روی آن میریزیم بعد سیب زمینی سرخ شده، آبلمیو، نمک، فلفل و بکینگ پودر را به ماده های قبل اضافه می کنیم.

مرحله چهارم:

سفیده ها را نیز به مواد می افزاییم و خوب قاطی می کنیم در صورتی که سفیده و زرده را از هم جدا نکرده بودیم تخم مرغ را به صورت کامل در این بخش میریزیم به دلیل اینکه می خواهیم کوکو دارای دو رنگ باشد مقداری از مواد را داخل ظرفی میریزیم.

گام پنجم:

بعد رب را به آن اضافه می کنیم که یک بخش از ماده های ما زعفرانی و بخش دیگر قرمز باشد. چون کوکو را داخل فر می پزیم ته ظرف مدنظر را چرب می نماییم و بعد از ماده هایی که دارای رنگ زعفران هستند ته ظرف را پر می کنیم. بعد بوسیله قاشق روی مواد را صاف می کنیم بعد لایه بعدی را که با رب قاطی کرده بودیم روی آن می ریزیم و با فویل می پوشانیم. با دمای 180 درجه سانتی گراد درون فر در زمان 40 دقیقه اجازه می دهیم تا پخته شود.

گام هفتم:

دقت کنید که این مدل کوکو را می توانیم مثل بقیه کوکوهای ایرانی هم درون فر و هم درون ماهیتابه تهیه کنیم. منتها روی حرارت بهتر است. از قالب شکل مستطیل در اندازه کوچکتر استفاده گردد که کوکوی با ضخامت بیشتری تهیه شود.

گام هشتم:

این سبب می گردد که قطعات مستطیلی و شکیل تری داشته باشیم. در این توضیح دستور پخت برای بیشتر شدن کیفیت و تردی این غذا زرده و سفیده از هم تفکیک گردیده است اما در صورت تمایل می توانیم تخم مرغ را به صورت کامل یک جا اضافه کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوکو بادکوبه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)