رضیم
رضیم
طرز تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو

موارد لازم + طرز تهیه

کوکو سبزی با زرشک یک از غذاهای محبوب و اصیل ایرانی است که با دستورپخت‌های مختلفی طبخ می شود. کوکو سبزی غذایی است که نیازی به توضیح چندانی ندارد و به دلیل تهیه سریع، آسان و مزه‌ی بسیار لذیذ‌ش یکی از غذاهای پرطرفدار در ایران به شمار می رود. البته کوکو سبزی ساده فقط با سبزی کوکویی و تخم مرغ تهیه می‌شود، اما اگر بخواهید مدل مجلسی‌تر آنرا درست کنید، می‌توانید مانند این دستور زرشک و گردو هم به کوکوی خود اضافه نمایید. از راه‌های طبخ دیگری که این غذا را مجلس‌پسندتر می‌کند، این است که این کوکو را مثل هتل‌ها به شکل قالبی سرو کنید. برای مشاهده دستور پخت این غذای لذیذ و مجلسی تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

سبزی کوکوئی 500 گرم

تخم مرغ 2 عدد

مغز گردو ½ پیمانه

زرشک 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوکو سبزی با زرشک

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو نخست سبزی کوکویی را پس از شستن به صورت حلقه‌ای و در اندازه متوسط برش دهید، سپس یک تابه مناسب را روی شعله قرار دهید و روغن را به تابه اضافه کنید.

مرحله دوم

اکنون سبزی خرد شده را به تابه اضافه کنید و به آرامی تفت دهید تا کاملا سرخ شوند. برای اینکه سبزیجات خاصیت خود را حفظ کنند، فقط باید تا اندازه‌ای تفت داده سود که مقداری سرخ شوند و رنگشان تغییر کند.

مرحله سوم

اما اگر مایل هستید کوکوی سبزی تان در پایان پخت رنگ تیره‌ای داشت، باید سبزی بیشتر سرخ کنید تا رنگ سبزی تیره شود، البته باید بدانید که این کار خاصیت سبزی را کاملا از بین می‌برد.

مرحله چهارم

سبزی ها را بعد از سرخ شدن در کاسه‌ی مناسب و بزرگی بریزید و بگذارید کاملا خنک شوند. اکنون تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی جدا شکسته و آن‌ها را هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مغزگردوها را کاملاً ریز خرد کرده و به همراه زرشک به تخم مرغ ها اضافه کنید، سپس کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ششم

دقت داشته باشید که اندازه مغز گردو و زرشک حدودی است و به دلخواه می توان آن را کم و زیاد کرد. حالا مخلوط تخم مرغ را به کاسه حاوی سبزی کوکویی اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی شعله گذاشته و کمی روغن بریزید. سپس مایه‌کوکو را داخل تابه بریزید و با کفگیر به طور یکنواخت و یکدست در کف تابه پخش کنید.

مرحله هشتم

اکنون منتظر بمانید تا کوکو خودش را بگیرد و زیر کوکو کاملا سرخ شود. بعد از آن کوکو را به طرف دیگرش برگردانید تا سرخ شود. برای ساده تر شدن کارتان، می‌توانید کوکو را به چند قسمت تقسیم کنید.

مرحله نهم

در این مرحله صبر کنید تا طرف دیگر کوکو هم خوب سرخ شود. بعد از اینکه دو طرف کوکو کاملاً سرخ شد، آن را به ظرف مورد نظر خود منتقل کنید. در آخر کوکو را با نان و گوجه‌فرنگی و خیارشور میل کنید. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو

  1. گلبن

    من امروز درستش میکنم🤩

  2. کتایون (خریدار محصول)

    باید خیلی خوشمزه شده باشه، حتما درستش میکنم????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)