رضیم
رضیم
طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی، زیره پلو می باشد، برای مشاهده کل آموزش و مراحل تهیه زیره پلو سایت رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۴ پیمانه

زیره ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه، کره و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه زیره پلو

  1. در مرحله اول، درون یک ظرف مناسب مقداری آب و یک قاشق نمک می ریزیم، بعد خوب هم می زنیم تا نمک درون آب حل گردد. سپس برنج را داخل آب نمک می ریزیم و صبر می کنیم خیس بخورد.
  2. زمان خیس کردن برنج بستگی به تازگی برنج دارد، اگر تازه باشد، لازم نیست مدت زیادی خیسانده گردد. در بعد یک قابلمه مناسب را تا نصف آب می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوشد.
  3. سپس یک قاشق چایخوری نمک و یک قاشق غذاخوری روغن مایع به آب اضافه می نماییم. بعد از اینکه آب جوشید، برنج خیسانده شده را به قابلمه اضافه می نماییم و به مدت هشت تا دوازده دقیقه زمان صرف می کنیم تا برنج نرم گردد.
  4. بعد از اینکه دانه های برنج کاملا نرم شدند و مغزشان کمی صفت بود، برنج را آبکشی می نماییم. بعد در یک قابلمه مناسب مقداری روغن ریخته و برای ته دیگ زیره پلو بر اساس سلیقه از نان یا سیب زمینی استفاده می نماییم.
  5. سپس کمی برنج روی ته دیگ گذاشته، بعد مقداری زیره روی برنج می پاشیم، به این شکل تمام برنج و زیره را داخل قابلمه قرار می دهیم. سپس روی شعله ملایم، شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم.
  6. حدود چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت زمان لازم می باشد تا زیره پلو آماده گردد. در همین فاصله، پیاز را رنده نموده و آب اضافیش را گرفته و به همراه گوشت چرخ کرده و کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه با هم ترکیب می نماییم.
  7. سپس مخلوط گوشت چرخ کرده را به شکل کوفته های قلقلی به اندازه فندق در می آوریم. بعد یک ماهی تابه مناسب روی حرارت قرار می گذاریم و کمی رو غن اضافه می نماییم. بعد از اینکه روغن داغ گشت، کوفته ها را به ماهی تابه اضافه می نماییم.
  8. در مرحله آخر، کوفته قلقلی ها را خوب سرخ تفت می دهیم و کنار می گذاریم. سپس وقتی زیره پلو به طور کامل دم کشید، مقداری کره به آن اضافه نموده و آنرا داخل قابلمه به خوبی مخلوط می نماییم، بعد در دیس می ریزیم و با کوفته قلقلی سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی