رضیم
رضیم
طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده

موارد لازم + طرز تهیه

یک نوع برنج مخلوط، هویج پلو با گوشت چرخ کرده می باشد که از گوشت چرخ کرده، برنج، زرشک و زعفران در تیه ی آن استفاده می شود. هویج سرخ شده طعم فوق العاده ای به این غذا می دهد که همراه با گوشت چرخ کرده به یک غذای مجلسی بدل می گردد. این غذا بسیار مقوی است و همه ی ویتامین ها و پروتئین های مورد نیار بدن را تامین می نماید.چون هویج روغن جذب می کند، این غذا کمی روغنی و چرب است، بنابراین بهتر است هویج را با روغن کمتری سرخ کنید. این غذا را می توانید با دستورهای دیگر مانند هویج پلو با مرغ درست نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۴ پیمانه

هویج درشت ۴ عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

زرشک ۸ قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده یک فنجان

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

پاپریکا ۱ قاشق چای خوری

زرد چوبه ۱ قاشق چای خوری

جوز هندی ۱ قاشق چای خوری

تخم گشنیز ۱ قاشق چای خوری

دارچین ۱ قاشق چای خوری

دستور پخت هویج پلو با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای درست کردن این غذا، برنج ها را تمیز بشویید و داخل آب و نمک برای ۱ ساعت بخیسانید. بعد داخل یک قابلمه را آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.

مرحله دوم

در این مرحله آبی که برنج را با آن خیس کرده ایم دور می اندازیم و برنج را با اندکی نمک به آب در حال جوش افزوده تا نیم پز گردد. سپس بعد از نیم پز شدن برنج، آن را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس آن را کنار بگذارید.

مرحله سوم

هویج های شسته شده را درشت رنده نمایید. بعد ماهیتابه ای برداشته و داخل آن روغن بریزید و روی حرارت بگذارید وهویج را در آن سرخ نمایید.

مرحله چهارم

پیاز را پوست گرفته شده را ر کاسه ای رنده نمایید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و هم بزنید.به آن نمک بزنید و با دست هم بزنید. ماهیتابه دیگری بردارید. اندکی روغن اضافه کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا داغ شود.

مرحله پنجم

سپس مخلوط گوشت را اضافه کرده و تفت دهید. وقتی گوشت سرخ شد به آن ادویه ها،زرشک و رب گوجه فرنگی بزنید و اندکی تفت دهید. در ادامه هویج را افزوده و مواد را چند بار مخلوط کنید تا کاملا تقت بخورد.

مرحله ششم

زعفران دم کشیده را به مخلوط گوشت و هویج بیفزایید. در ادامه آن را از روی اجاق گاز بردارید و کنار بگذارید. قابلمه ای برداشته و درون آن روغن اضافه کنید. ته دیگ مورد نظر را کف آن قرار دهید.

مرحله هفتم

در مرحله ی آخر یک لایه برنج اضافه نمایید. لایه بعدی مخلوط گوشت و هویج را بریزید. همینطور ادامه دهید تا مواد برنج و گوشت به اتمام برسد. بعد از آن روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. می توان از کره یا روغن روی برنج استفاده نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی