رضیم
رضیم
طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای خوش رنگ و خوش مزه کشور ترکیه، بادمجان شکم پر ترکیه ای است، جهت مشاهده آموزش کامل و همچنین مراحل طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای سایت رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

بادمجان دلمه ای ۸ عدد

پیاز ۳ عدد

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

فلفل سبز ۱ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

سیر ۲ حبه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی

زردچوبه، فلفل قرمز و روغن به مقدار کافی

مواد لازم سس

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آب ⅔ لیوان

نمک ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای

  1. در اولین مرحله از تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای باید بادمجان ها را به شکل راه راه پوست بکنیم و بعد داخلشان را با قاشق کاملا خالی نماییم. توجه نمایید که نباید به قسمت های کناری بادمجان آسیبی وارد گردد.
  2. در مرحله دوم، فر را روی دمای دویست و چهل درجه قرار می دهیم و صبر می کنیم تا گرم گردد، بعد روی تمام قسمت های بادمجان ها با قلمو، روغن می زنیم و داخل سینی فر می گذاریم. سپس سینی را داخل فر قرار می دهیم.
  3. بادمجان ها را در حدود پانزده تا بیست و پنج دقیقه در آب و روغن سرخ می کنیم، بعد آنها را از فر بیرون می آوریم. اگر فر نداشتیم، بادمجان ها را در ماهی تابه سرخ می نماییم. بعد به صورت نگینی پیازها را خرد می نماییم و با کمی روغن درون یک ماهی تابه مناسب قرار می دهیم.
  4. در این مرحله، ماهی تابه را بر روی حرارت ملایم می گذاریم سپس پیاز را کاملا تفت می دهیم تا به اصطلاح سبک گردد، بعد کاملا ریز سیر را خرد می نماییم و به ظرف اضافه می نماییم. بعد از اینکه بوی سیر در آمد، گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه می کنیم.
  5. در ادامه گوشت را کاملا تفت می دهیم تا سرخ گردد، بعد نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه می دهیم. سپس به ماهی تابه رب گوجه فرنگی را اضافه می نماییم و کاملا سرخ می نماییم.
  6. زمانی که طعم خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت، فلفل سبز، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را به شکل نگینی یا خلالی خرد و به ماهی تابه اضافه می نماییم. بعد در ماهی تابه را قرار می دهیم و صبر می کنیم تا مواد در آب خودشان بپزند.
  7. وقتی آب داخل ماهی تابه تمام شد و مواد به روغن افتادند، ماهی تابه را از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم خنک گردند. بعد داخل بادمجان های دلمه ای را با گوشت چرخ کرده و سبزیجات کاملا پر می نماییم.
  8. سپس سس را تهیه می نماییم، ابتدا یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت می گذاریم، بعد رب گوجه فرنگی را با کمی روغن داخل ماهی تابه می ریزیم سپس رب گوجه فرنگی را چند دقیقه ای تفت می دهیم تا کاملا سرخ گردد.
  9. در این مرحله، آب را با کمی نمک و ادویه به مواد اضافه می نماییم و صبر می نماییم آب بجوشد. بعد حرارت را کم می نماییم و داخل سس، بادمجان های شکم پر را می گذاریم و صبر می کنیم با حرارت خیلی کم به مدت یک ساعت پخت انجام شود.
  10. در مرحله آخر بعد از اینکه سس غلیظ گشت و به روغن افتاد غذای ما حاضر می باشد. سپس باید بادمجان ها درون ظرف مورد نظرمان قرار دهیم، بعد باقیمانده سس را اضافه نماییم. ما این غذای لذیذ را می توانیم با نان یا برنج سرو نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی