رضیم
شماره دستور پخت: 11854
رضیم
طرز تهیه مرغ چیلی

موارد لازم + طرز تهیه

زرشک پلو با مرغ از قدیمی ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانیان به شمار می آید. شیوه های متنوعی برای پختن مرغ وجود دارد. که یکی از آن ها مرغ چیلی می باشد که در آن از سس معطر و خوش مزه ای که با مواد ذکر شده تهیه می شود، طبخ می گردد. باید مرغ را قبل از طبخ مزه دار نمایید تا طعم مرغ بسیار لذیذ شود. چون از تکه های کوچک مرغ استفاده می شود زمان پخت کمتری نسبت به سایر خورش های مرغ دارد. علاوه بر این سس سویا در این غذا مزه ی فوق العاده ای به مرغ می بخشد. می توانید این غذا را با زرشک پلو سرو نمایید. همچنین این غذا را می توان به عنوان خوراک با نان تهیه نمود که وابسته به سلیقه و نظر شما است.

مواد لازم برای ۴ نفر

مرغ خرد شده نیم کیلو

پیاز نصف یک عدد

سیر ۳ حبه

زنجبیل تازه ۲ سانت

سویا سس ۱ قاشق سوپ خوری

آب ۴ قاشق سوپ خوری

پودر چیلی ۱ قاشق سوپ خوری

فلفل سیاه نصف قاشق سوپ خوری

نشاسته ذرت ۸ قاشق سوپ خوری

روغن کنجد یک سوم پیمانه

مواد لازم برای سس

پیاز نصف یک عدد

فلفل دلمه ای قرمز نصف یک عدد

فلفل سبز ۱ عدد

سویا سس ۱ قاشق سوپ خوری

شکر قهوه ای یا عسل ۱ قاشق سوپ خوری

پودر چیلی نصف قاشق سوپ خوری

سرکه ۲ قاشق سوپ خوری

نشاسته ۲ قاشق سوپ خوری

آب ۴ قاشق سوپ خوری

دستور پخت مرغ چیلی

مرحله اول

ابتدا پیاز، سیر و زنجبیل را در مخلوط کن یا غذاساز ریخته و مخلوط کنید تا کاملا له شود. این مخلوط را کنار بگذارید. ظرفی برداشته و داخل آن آب بریزید.

مرحله دوم

تکه های مرغ را بدون پوست برش داده و استخوان ها را در بیاورید و به قسمت های دو سانتی متر برش دهید و داخل به ظرف بگذارید. نیمی از مخلوط سیر و پیاز و زنجبیل را روی مرغ بریزید. همچنین به آن فلفل قرمز و سیاه بزنید.

مرحله سوم

سس سویا را روی مرغ بریزید و همه مواد را هم بزنید تا مرغ خوش طعم شود. روی ظرف را بپوشانید و حداقل 2 ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت دهید. پس از استراحت، ظرف را از یخچال در آورده و آب اضافی آن را دور بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله نشاسته ذرت را اضافه کنید. و مرغ ها را هم میزنیم تا تمام تکه های مرغ کاملا با نشاسته آغشته شود. درون یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید.

مرحله پنجم

مرغ ها را در ماهیتابه بگذارید و سرخ نمایید. دو طرف هر قسمت از مرغ باید به طور کامل سرخ گردد. سپس مرغ را از ماهیتابه در آورده و کنار بگذارید. سپس باید سس مرغ را تهیه نمایید پس یک کاسه بردارید.

مرحله ششم

نشاسته و آبی که برای سس آماده کرده بودید را با هم مخلوط نمایید. یک کاسه دیگر برداشته و در آن سس سویا، پودر فلفل قرمز، سرکه و شکر قهوه ای ریخته و هم بزنید.

مرحله هفتم

بقیه مخلوط پیاز، سیر و زنجبیل را افزوده و مخلوط کنید. سپس مخلوط نشاسته و آب را که آماده کرده اید را به مخلوط سس افزوده و هم بزنید تا یکدست گردد. در ماهیتابه ای مقدار کمی روغن ریخته و زیر آن را روشن کنید تا داغ شود.

مرحله هشتم

فلفل سبز و پیاز و فلفل دلمه ای را نگینی خرد نمایید و همه را با هم در تابه ریخته و با روغن تفت دهید. وقتی مواد خوب سرخ شدند و پیاز طلایی شد به آن سس آماده شده را بزنید. سپس با مواد دیگر خوب مخلوط کنید و روی حرارت قرار داده و منتظر بمانید تا بجوشد.

مرحله نهم

در نهایت مرغ های سرخ شده را به آن افزوده و هم بزنید تا سس به مرغ ها مزه دهند. وقتی کمی به جوش آمد و سس غلیظ گردید مرغ آماده است. می توانید این غذا با زرشک پلو سرو نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه مرغ چیلی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی