رضیم
رضیم
طرز تهیه خوراک گوشت و دنبه

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خوراک گوشت و دنبه

متن ویدئو طرز تهیه خوراک گوشت و دنبه

یک گوشت و دنبه می‎خوام بهت بدم که دعوا نشه سرش و بعضی‎ها کم نیارن، این گوشت رونه، یک پوستایی داره مثل اینا، این پوست‎های نازک را باید از روش بگیری که سفت نشه، توی کباب چنجه هم این پوست‎ها سفت می‎کنه، چون سفت هستند مثل لاستیک توی دهن می‎چرخه، قشنگ باید با حوصله کار کرد، اگه بخوای با عجله کار کنی به نتیجه نمی‎رسی، ببین من این‎ها را دارم می‎گیرم.

این پوست‎ها را گرفتیم این گوشت لخم، بدون پوست  و رگه و اینها که  دیگه تو دهن مثل لاستیک نشه، قشنگ جویده می‎شه، حالا این رو خورد می‎کنیم، قیمه ای، یه کم ریزتر از قیمه ای، بعد تفتش می‎دیم، بعد یک چیزی هست که میگه، نگو، نگو نداره، من یک سال زحمت کشیدم تا کشف کردم این‎ها چرا کباب و بعضی چیزها را رب بهش می‎زنن، اینقدر گشتم تا یه آشپزهای مسن که جوابم را ندادند یک آشپز جوون بهم گفت همین را می‎خوای، گفتم آره، گفت چیزی نیست که گوشتشون ایراد داره، رب می‎زنن بوی زهم و طعمش را کسی نفهمه، نمی‎تونن این‎ها را تشخیص بدن، فقط می‎خورن، به به! چه خوشمزه، طعم رب را می‎فهمن، بوی زهم گوشت را نمی‎فهمن، اینه که می‎رن بیرون این غذاها را می‎خورن، طعم رب رو می‎فهمند، حس می‎کنن، میان خونه رب می‎زنن، درصورتی که رب گوجه، خودش اسیده، توی قابلمه‎های روحیتون رو نگاه کنید، تمام بدنه اش دون دونه، ولی گوجه تازه خیلی خوبه، گوجه تازه خاصیت داره.

خوب حالا این  دنبه‎ها را خورد می‎کنیم، به این صورت، ریز ریز که زود سرخ می‎شه، از این ریزتر هم می‎تونید بکنید، مقدارش فرق نمی‎کنه، اینقدر چرب باشه که خوشمزه بشه، روغن دنبه یک حالت طعم و مزه خوبی داره، وقتی میخوان بخورن نونش رو می‎مالن توی روغنش و چربش می‎کنن و می‎خورن و دنبه زیاد بودن هیچ مشکلی نداره، روغن خوراک و چیز خیلی خوبیه این یک، دو قاشق چایخوری نمک می‎زنیم که شور نشه زیاد بعد یک چنگش می‎زنیم. یک قاشق چایخوری هم فلفل بهش می‎زنیم. این فلفل هم می‎زنیم و مخلوطش می‎کنیم.

دنبه ها را هم می‎ریزیم این تو تا بریم پای کار و اجاق گاز و به کارمون برسیم. دنبه‎ها را میریزیم سرخش می‎کنیم، روغن که پس داد گوشت را می‎ریزیم توش، حرارت هرچی کم باشه، طعم غذا، عطر غذا بیشتره، هرچی حرارت زیاد باشه، این طعم و عطر غذا را از بین می‎بره، درسته یک مقدار معطلی داره، یک مقدار وقت میخواد ولی خوب می‎ارزه به این که طعم غذا، عطر غذا، خوب مشخص بشه. من روغن رو که خودم می‎خورم، همش دنبه است و کره محلی، ازا ین دهات مهات‎ها پیدا می‎کنم و می‎خرم و روغن زیتونه، روغن زیتون ایرانی نیست، روغن زیتون ترکیه است خالص و یک دسته، این روغنی است که من می‎خورم. نه روغن پالم می‎خورم نه روغن کال، مثلا همین روغن آفتابگردون، چقدر گل آفتابگردون رو بیارن، روغنش را بگیرن تا بشه یه بطری یه لیتری به من بدن سی تومن، آخه می‎شه همچین چیزی؟ این‎ها همش مواد نفتیه به خوردتون میدن.

دنبه را اه و تف نکنیم. خانم‎ها خیلی از این دنبه بدشون میاد واسه این که میگن بو میده فلان، ولی نه! بهترین روغنه نه کلسترول داره، نه می‎ماسه، چاق نمی‎کنه، کمش هم خاصیت خودش رو داره و باید کاملا سرخ شه، روغن را کاملا پس بده، ببینید الان چقدر روغن داده، الان کاملا کرم شده نمی‎خوایم زیاد چیز کنه، که این رنگش برگرده، روغن می‎سوزه، حالا گوشت رو می‎ریزیم روش، با گوشت بقیه اش با گوشت سرخ می‎شه، الان این گوشت رو یک تفتش می‎دیم، تفتش می‎دیم که رنگش برگرده، این آب رو می‎ریزیم توش، بعد که این آب تبخیر شد، اون وقت سرخش می‎کنیم. درش را می‎گذاریم با همین حرارت کم، این آبش تبخیر بشه، آبش تموم شده، یک قلش می‎دیم تا یک خورده سرخ بشه، الان جا افتاده تقریبا.

گاز رو خاموش می‎کنیم رب انار را بهش می‎زنیم. سه تا قاشق غذاخوری زدیم بهش، حالا کسی خواست موقع خوردن اضافه کنه، خودش می‎دونه دیگه. یک لقمه بهت می‎دم ببینم چطوره، خوشت میاد یا نه؟

بفرماو آخ دم شما گرم. چطوره؟ عالی!  

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه خوراک گوشت و دنبه

  1. شاهرو

    به به رفتم که درستش کنم👍🏻

  2. الچین (خریدار محصول)

    به به چقدر خوشمزههههه ! نوش جونت

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی