رضیم
شماره دستور پخت: 5954
رضیم
طرز تهیه بیتی کباب

موارد لازم + طرز تهیه

با توجه به این‌که کباب، یکی از غذاهای سنتی کشورمان محسوب می‌شود، می‌توان گفت کباب‌های متعلق به کشورهای دیگر نیز مورد پسند و متناسب با ذائقه‌ی ایرانیان نیز هست. یکی از این قسم کباب‌ها، کباب بیتی است که متعلق به کشور ترکیه است که در ادامه قصد داریم به آموزش آن بپردازیم. پس لطفأ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم بیتی کباب برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
جعفری ۱ پیمانه
ماست ۳ قاشق غذاخوری
کره ۱۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکا به تعداد کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و پاپریکا به مقدار کافی

طرز پخت بیتی کباب

1- نخست در یک کاسه‌ی بزرگ، پیاز و جعفری که به صورت ریز ساطوری شده است را با گوشت چرخ‌شده، نمک و ادویه‌جاتی نظیر فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط نموده تا به صورت کاملأ یکنواخت درآید.
2- پس از آن، مخلوط را به صورت لوله‌شکل در آورده و کنار بگذارید. دو لایه خمیر یوفکا را روی سطح پهن نموده و سپس با کره‌ی ذوب شده چرب کنید.
3- حال مخلوط گوشت لوله شده را در ابتدای خمیر یوفکا قرار داده و شروع به لوله کردن خمیر با مرکزیت مخلوط گوشت نمایید. حال رولت آماده شده را با کمک یک چاقوی تیز به طور مساوی برش بزنید. حال برای پخت آن از فر گرم شده از قبل( با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد) استفاده کنید. بدین منظور کف سینی فر را با مقدار مناسبی روغن چرب نمایید.
4- رول‌های برش‌زده را در کف سینی فر بچینید و پس از قرار دادن سینی در فر، فر را بر روی همان درجه حرارت 180 درجه‌ی سانتیگراد به مدت 30 دقیقه تنظیم کنید.
5- برای درست کردن سس آن لازم است در درون تابه‌ای مناسب، کره را آب نموده و سپس رب گوجه فرنگی به همراه نمک و زردچوبه و فلفل سیاه را به آن بیفزایید تا رب گوجه‌فرنگی به همراه ادویه و نمک به خوبی در کره سرخ گردد.
6- حال گوجه فرنگی رنده شده را به مخلوط داخل تابه افزوده و سپس برش‌های کباب آماده شده در سس داخل تابه قرار داده تا سس به خوبی در کباب‌ها نفوذ کند. در پایان کباب آغشته به سس گوجه را در ظرف مناسب چیده و به همراه نان و مخلفاتی همچون ماست و موسیر و جعفری سرو نمایید.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بیتی کباب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی