رضیم
شماره دستور پخت: 13390
رضیم
طرز تهیه کباب سبزیجات

موارد لازم + طرز تهیه

کباب از از زمان قدیم طرفداران بسیاری دارد. یکی از انواع کباب ها، کباب سبزیجات می باشد که پخت رژیمی و سالم تری نسبت به سرخ کردن دارد. در این آموزش، سبزیجات مختلف مزه دار شده و سیخ کشیده می شوند و روی گریل پخته می گردند. این کباب را می شود به عنوان دور چین در مهمانی ها بکار برد. برای مشاهده کل اموزش و مراحل تهیه کباب سبزیجات سایت اموزشی رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم کباب سبزیجات

کلم بروکلی ۱ بسته کوچک

کدو سبز ۱ عدد

گوجه فرنگی کوچک ۱۰ تا ۱۲ عدد

بادمجان ۱ عدد

ذرت ۱ عدد

فلفل دلمه ای سبز و زرد و قرمز از هر کدام ۱ عدد

نمک نصف قاشق چای خوری

فلفل چیلی ۷ تا ۸ عدد

قارچ ۱۰ تا ۱۲ عدد

لیمو ترش ۱ عدد

عسل ۱ قاشق غذا خوری

پیاز ۱ عدد

سرکه ۱ قاشق غذا خوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری

پودر آویشن نصف قاشق چای خوری

گل کلم ۷-۸ دسته

طرز تهیه کباب سبزیجات

  1. در مرحله اول، برای تهیه کباب لذیذ و سالم با سبزیجات، صفحه گریل را بر روی درجه متوسط می گذایم تا به خوبی گرم گردد. اگر تمایل داشتید می توانید به جای گریل، منقل را ذغال به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بکار ببرید.
  2. برای اینکه منقل ذغال را به صورت غیر مستقیم بکار ببریم، باید یک صفحه مشبک روی آن بگذاریم تا مستقیم حرارت به سبزیجات نرسد. سپس کلم بروکلی را تکه تکه نماییم. به شکلی که بتوان آن را سیخ کشید.
  3. بعد باید بدانید که شستشوی کلم بروکلی خیلی اهمیت دارد. کدو سبز و بادمجان ها را هم به ضخامت یک سانتی متر حلقه حلقه می نماییم. ذرت را هم با همین ضخامت تکه تکه نماییم.
  4. سپس فلفل دلمه ای ها را نصف نموده و دانه هایش را جدا کرده و مربعی خرد می نماییم. اما قارچ و فلفل چیلی را خرد نمی کنیم و همه را به سیخ مرطوب می کشیم به گونه ای که با هم تماس ملایم داشته باشند.
  5. آب لیمو ترش و عسل و سرکه و روغن زیتون و نمک و آویشن را با هم ترکیب نموده و با قلمو روی مواد می کشیم و حدود ده تا دوازده دقیقه کباب می نماییم تا زمانی که سبزیجات به خوبی کبابی و نرم گردند. بعد در ظرف مناسب سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب سبزیجات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی