رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

ته‌چین ازجمله غذاهای سنتی، مجلسی و اصیل ایرانی است که از قدیم مورد توجه بوده است. ته‌چین هویج پلو نوعی ته‌چین باکلاس و مجلسی می‌باشد که با استفاده از قالب‌های یک نفره می‌توان آن را آماده و در داخل فر پخت. ته‌چین را می‌توان به شکل فینگر فود برای مراسم‌ها و جشن‌ها درست کرد. به منظور یادگیری نحوه درست کردن ته‌چین هویج پلو به صورت گام به گام، با سایت ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۱ عدد

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه و دارچین به مقدلر لازم

پودر سیر به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

هویج ۳ عدد

زرشک نصف پیمانه

زرده تخم مرغ ۲ عدد

روغن نصف لیوان

ماست ۱ لیوان

زعفران دم کرده به مقدار لازم

گلاب ۱ قاشق چای خوری

برنج ۳ پیمانه

کره به مقدار لازم

نحوه درست کردن ته‌چین هویج پلو

مرحله اول

به منظور درست کردن یک ته‌چین هویج پلوی لذیذ ابتدا برنج را شسته و 30 دقیقه قبل آن را با مقدار اندکی آب و نمک خیس می‌نماییم. در داخل یک قابلمه آب ریخته و آن را روی شعله گاز قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید. سپس برنج و نمک را در داخل قابلمه ریخته و صبر می‌کنیم تا بجوشد و به شکل نیم‌پز درآید.

مرحله دوم

برنج را آبکش می‌کنیم و آن را در گوشه‌ای قرار می‌دهیم. یک پیاز شسته را پوست می‌گیریم و آن را به شکل نگینی خرد می‌نماییم. در داخل یک تابه اندکی روغن ریخته و بر روی شعله گاز می‌گذاریم تا داغ شود. پس از آن پیازها را در داخل تابه ریخته و آنفدر تفت می‌دهیم تا سبک و طلایی رنگ گردد.

مرحله سوم

گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه می‌نماییم و آنقدر تفت می‌دهیم که رنگ آنها کمی عوض شود. سپس فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین و پودر سیر را هم بر روی مواد داخل تابه می‌ریزیم و 10 دقیقه تفت می‌دهیم تا گوشت کاملا پخته شود.

مرحله چهارم

رب گوجه فرنگی را هم در داخل تابه می‌ریزیم. هویج‌های شسته شده را رنده می‌کنیم و در داخل تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم تا پخته شود. زرشک را درون یک کاسه ریخته و زرده تخم مرغ را هم بر روی آن می‌ریزیم.

مرحله پنجم

روغن، ماست و زعفران را هم داخل کاسه ریخته و مواد را با هم ترکیب می‌نماییم. همچنین نمک و گلاب را هم به مواد اضافه کرده و به طور یکدست مخلوط می‌نماییم. نصف برنج آبکش شده را در داخل ظرفی که مواد تخم‌مرغی هستند می‌ریزیم و کاملا مخلوط می‌نماییم.

مرحله ششم

مقدار کمی روغن مایع در داخل قابلمه ریخته و کف آن را چرب می‌کنیم. سپس مواد ته‌چین را داخل قابلمه ریخته و به کمک پشت قاشق آن را فشرده می‌نماییم. پس از آن مقداری مواد گوشتی را بر روی آن می‌ریزیم. مجددا مواد را فشرده نموده و بقیه برنج سفید را به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم

مجددا مواد را فشرده می‌نماییم. بر روی آن اندکی کره ذوب شده همراه با زعفران دم کرده ریخته و بر روی شعله کم قرار می‌دهیم. به مدت 45 دقیقه صبر می‌کنیم تا مواد پخته و دم بکشد. پس از آن برنج داخل قابلمه را به شکل قالبی برمی‌گردانیم و میل می‌نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه ته چین هویج پلو

  1. چهرآذر (خریدار محصول)

    اووووووووف چه خوشمزس 😋 😋 🙂

  2. زیور (خریدار محصول)

    خعلی خوشمزه است👏🏻😋

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی