رضیم
شماره دستور پخت: 6057
رضیم
طرز تهیه تیره کوفته

موارد لازم + طرز تهیه

تیره کوفته یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ترکیه است که با دستور پخت های مختلفی درست میشود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیره کوفته با سایت آموزش آشپزی رضیم همراه باشید.

مواد لازم تیره کوفته برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
سیخ چوبی به تعداد کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

مواد لازم برای سس

گوجه فرنگی ۵ عدد
کره ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل قرمز به مقدار کافی

مواد لازم برای سرو

ماست چکیده ۶ قاشق غذاخوری
جعفری ۱ دسته کوچک

طرز تهیه تیره کوفته

مرحله اول
برای تهیه کوفته های خوشمزه در ابتدای کار سیخ های چوبی را در یک کاسه آب سرد قرار میدهیم تا در هنگام سرخ شدن کوفته ها سیخ ها نسوزند. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه در ظرف مناسبی می ریزیم.
مرحله دوم
در این مرحله گوشت را خوب ورز می دهیم تا منسجم و چسبنده شود. بعد روی کاسه رو سلفون میکشیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت داخل یخچال میزاریم تا گوشت خوش طعم بشه.
مرحله سوم
بعد از این مدت کاسه را از یخچال بیرون می آوریم سپس به اندازه یک گردو از مخلوط کوفته خارج می کنیم و دور یک سیخ چوبی شکل می دهیم. به همین ترتیب تمام مواد کوفته را آماده می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم.
مرحله چهارم
در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم سپس سیخ های کوفته را در تابه می ریزیم و یکدست سرخ می کنیم. بعد از اینکه همه کوفته ها را سرخ کردیم از ماهیتابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.
مرحله پنجم
برای تهیه سس، گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس کره را به تابه اضافه میکنیم و اجازه می دهیم تا آب شود. بعد گوجه ها را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا آب اضافی آنها گرفته شود.
مرحله ششم
حالا مقداری نمک و فلفل قرمز اضافه کنید و مخلوط کنید سپس کوفته ها را روی سس قرار دهید و اجازه دهید سس خیس بخورد. بعد جعفری را شسته و ریز خرد می کنیم.
مرحله هفتم
در این مرحله ماست را به صورت یکنواخت در ظرف سرو پهن می کنیم سپس سس کوفته را روی ماست می ریزیم و کوفته ها را روی سس قرار می دهیم. در پایان روی کوفته ها را با جعفری تزئین کرده و سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه تیره کوفته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی