رضیم
شماره دستور پخت: 4004
رضیم
طرز تهیه سالاد فتوش

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از سالادهای پر طرفدار و بین المللی موجود در منوی غذایی رستوران های لاکچری سالاد فتوش است. این سالاد با انواع روش های مختلف قابل تهیه و مصرف است. سالاد فتوش سالاد سنتی و مخصوص کشور لبنان است که به دلیل طعم عالی و فوق العاده در سراسر جهان مطرح شده است. این سالاد بی نظیر حتی می تواند همانند سالادهایی مثل سالاد ماکارونی و سالاد الویه و… به عنوان یک وعده غذایی کامل با کالری بالا و سیر شوندگی کافی استفاده شود. در تهیه سالاد فتوش از رب انار نیز استفاده می شود. طعم ملس این سالاد نیز به خاطر استفاده از رب انار است. اما افرادی که سالاد را ترش تر می پسندند می توانند از رب انار ترش استفاده کنند. ما در سایت رضیم آموزش کامل تهیه این سالاد را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

نان پیتا 1 عدد

روغن زیتون ½ قاشق غذاخوری

کاهو 200 گرم

گوجه فرنگی 2 عدد

پیازچه خرد شده ½ پیمانه

ترب قرمز 4 عدد متوسط

نعنا ½ پیمانه

جعفری ½ پیمانه

مواد لازم سس

رب انار ملس ½ پیمانه

آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

سماق ½ قاشق غذاخوری

روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه هر کدام 1 قاشق چایخوری

دستور تهیه سالاد فتوش

مرحله اول

ابتدا نان پیتا را از بسته بندی خارج کنید و روی سینی قرار دهید و حدودا در اندازه 2 سانت در 2 سانتی متر طولی و عرضی خمیر را با کارد برش بزنید. یک تابه مناسب انتخاب کنبد و روغن زیتون را بردارید و به تابه اضافه کنید و سپس برش های نان را در داخل تابه قرار دهید.

مرحله دوم

با یک کفگیر مناسب تکه های خمیر را می چرخانیم تا آغشته به روغن شوند. بعد از آغشته شدن ظرف را درون فر قرار دهید و تا دمای 170 درجه حرارت بدهید و در طبقه وسطی فر بگذارید تا برشته شوند و رنگ طلایی گیرند.

مرحله سوم

حال درون یک آبکش کاهوها را خوب شسته و خرد کنید و آب اضافی آن را بکشید. سپس در ظرف مناسب دیگری کاملا خرد کنید و به آن برش های خرد شده از وسط خیار را اضافه کنید. دقت کنید که خیارها هم به خوبی شسته شده باشند.

مرحله چهارم

حالا خیارها را که بصورت نصف شده خرد کرده اید را به صورت عمودی چند برش دیگر بزنید که ابعاد آن تقریبا 2 سانتی متر شود و به ظرف دیگری منتقل کنید. سپس نوبت گوجه فرنگی هاست که به صورت ساطوری خرد و ریز شوند و در نهایت به کاهو اضافه نمایید.

مرحله پنجم

حالا پوست پیازها را بگیرید و تمیز پاک کنید و شست و شو دهید. پیازها را حلقه حلقه کنید و به ظرف سالاد بریزید. در این مرحله می توانید تربچه را نیز خوب شست و شو دهید و حلقه حلقه کنید و به سالاد اضافه کنید.

مرحله ششم

قسمت عمده طعم این سالاد مربوط به نعناع و جعفری است. در این قسمت نعناع و جعفری را شست و شو دهید و سپس برگ آن ها را با دقت جدا کنید و بدون برش زدن به درون سالاد بریزید و در آخر نان برشته شده ای که درون فر قرار داشت را خارج کنید و پس از خنک شدن به سالاد اضافه نمایید.

مرحله هفتم

در مرحله آخذر همه ترکیبات را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی ظرف را حتما سلفون بکشید و کمی در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. پس از خنک شدن، سالاد آماده پذیرایی است. نوش جانتان.

 

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد فتوش

  1. نیکناز (خریدار محصول)

    سلام بسیار عالی دست درد نکنه👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی