رضیم
رضیم
طرز تهیه سالاد لبنانی

موارد لازم + طرز تهیه

سالاد لبنانی همانگونه که از نام آن پیداست یکی از سالادهای لذیذ بین المللی متعلق به کشور لبنان است. این سالاد خوش‌طعم از تلفیق نان سرخ شده و سبزیجات درست می شود و طعمی بسیار منحصر به فرد و لذیذ دارد. درصورتیکه می خواهید طعم جدیدی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم این سالاد خوشمزه را در خانه درست کنید. علاوه بر این که سالاد لبنانی را می توان به عنوان سالاد تازه و مجلسی برای جشن ‌ها و مهمانی ها درست کرد، می توانید از آن به عنوان یک غذای ساده و سبک به عنوان شام یا ناهار نیز استفاده کنید. برای مشاهده طرز تهیه این سالاد خوش طعم تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

کاهو ۴ برگ

نعناع ۱ قاشق غذاخوری

جعفری ۱ قاشق غذاخوری

تربچه ۳ عدد

خیار ۱ عدد

گوجه فرنگی ۱ عدد

پیازچه ۳ ساقه

فلفل سبز ۱ عدد

نان پیتا ½ نان

روغن زیتون ۷ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۴ قاشق غذاخوری

سماق قرمز ۲ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور تهیه سالاد لبنانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد لبنانی نخست کاهو را کاملاً ریز و خرد کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. در مرحله بعد تربچه، خیار و گوجه فرنگی را به شکل ورقه‌ای برش دهید و در کاسه‌ی کاهو بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله نعناع، جعفری، پیازچه و فلفل سبز را کاملاً ریز و خرد کرده، و سپس مواد را به کاسه اضافه کنید. در این مرحله نان پیتا را به قطعات کوچک برش داده و سپس در تابه مناسبی روی شعله بگذارید.

مرحله سوم

اکنون یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید روغن داغ شود، سپس نان‌های ریز شده را به تابه اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا نان‌ها خوب برشته شوند، در ادامه مواد را به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

چنانچه می‌خواهید این سالاد را سالم و با کالری کم درست کنید، می توانید از فر برای پخت نان پیتا نیز استفاده کنید. سپس مواد سالاد را کم کم با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله پنجم

در مرحله بعد، برای تهیه سالاد لبنانی، آب لیموترش را با روغن زیتون باقی مانده در یک کاسه کوچک مخلوط کنید، سپس با سماق، نمک و فلفل مزه دار نموده و کاملاً ترکیب کنید تا یکدست شود.

مرحله ششم

پس از آماده شدن سس سماق، آن را به مواد سالاد درون کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به خوبی همه مواد را پوشش دهد، سپس روی ظرف سالاد را با سلفون بپوشانید و تا زمان سرو در یخچال نگه دارید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد لبنانی

  1. آندیا (خریدار محصول)

    فکر کنم خوشمزه باشه تستش میکنم????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی