رضیم
شماره دستور پخت: 4557
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

کوفته که یک واژه ترکی استانبولی است درحقیقت همان کتلت ایرانی می‌باشد. این غذای خوشمزه به شکل‌های گوناگونی درست شده و معمولا آن را پس از آماده شدن همراه با سس گوجه فرنگی و رب، پنیرهای آب شده و یا سس خاصی که توسط پیاز قرمز و سماق تهیه شده است، میل می‌کنند. کوفته از جمله مشهورترین غذاهای خیابانی کشور ترکیه می‌باشد که آن را بر روی منقل یا گریل کباب کرده و همراه با سس پیاز قرمز و سماق در داخل نان مخصوص کشور ترکیه که پیده نامیده می‌شود و یا نان لواش قرار داده و می‌فروشند. یکی از غذاهای لذیذ ترکی خورشت کوفته می‌باشد که به سولو کوفته معروف است. سولو کوفته جهت سرو به عنوان نهار و یا شام گزینه بسیار خوبی می‌باشد و طعم آن شبیه کوفته ایرانی است. جهت فراگیری نحوه درست کردن سولو کوفته به صورت گام به گام با سایت رضیم همراه شوید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده گوسفندی ۳۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه و پاپریکا به میزان لازم

پودر سیر و پودر پونه کوهی به میزان لازم

بلغور ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

سیب زمینی متوسط ۲ عدد

نحوه درست کردن سولو کوفته

مرحله اول

به منظور درست کردن یک کوفته سولوی لذیذ با استفاده از روش ترکیه‌ای، ابتدا باید یک کاسه مناسب انتخاب کنیم. پس از آن به کمک رنده پیاز را به صورت ریز رنده کرده و با فشار دادن پیازهای رنده شده آب آنها را به صورت کامل می‌گیریم. سپس پیازها را داخل کاسه می‌ریزیم.

مرحله دوم

به پیاز داخل کاسه مواد زیر را اضافه می‌کنیم:

– گوشت چرخ کرده

– نمک

– فلفل سیاه

– پاپریکا

– پودر سیر

– مقداری پونه کوهی پودر شده

– ۱ پیمانه بلغور خیلی ریز

پس از آن مواد داخل کاسه را 5 دقیقه به صورت کامل ورز می‌دهیم.

مرحله سوم

بعد از ورز دادن مواد، کاسه را 30 دقیقه در داخل یخچال قرار می‌دهیم تا مواد استراحت کند. سپس کاسه را از یخچال بیرون آورده و مواد را به صورت کوفته قلقلی‌های کوچک درست کرده و بر روی یک سینی می‌گذاریم. بر روی کوفته قلقلی‌ها آرد پاشیده و آنها را در داخل آرد می‌غلتانیم. اکنون مقداری روغن در داخل قابلمه می‌ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را بر روی گاز قرار داده تا روغن داغ شود. پوست یک عدد پیاز شسته را کنده و آن را به صورت نگینی خرد می‌نماییم. پیاز را در داخل قابلمه ریخته و تفت می‌دهیم و سپس به پیاز تفت داده شده رب گوجه‌فرنگی اضافه می‌کنیم و آن را تفت می‌دهیم. اکنون سیب‌زمینی را به صورت نگینی خرد می‌نماییم.

مرحله پنجم

اکنون سیب‌زمینی خرد شده را در داخل قابلمه ریخته و به مواد داخل قابلمه حدود 2 تا 3 لیوان آب جوش اضافه می‌نماییم. سپس کوفته قلقلی‌ها، نمک و فلفل سیاه را در داخل قابلمه ریخته و صبر می‌کنیم تا همراه با سایر مواد داخل قابلمه به مدت 20 دقیقه بپزد.

مرحله ششم

اکنون به مواد داخل قابلمه مقداری ریحان خشک پودر شده، نعنای خشک پودر شده و پونه کوهی خشک پودر شده اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا به مدت 10 دقیقه بپزند. پس از آنکه غذا به صورت کامل جا افتاد آماده صرف کردن خواهد بود. این غذای خوشمزه را می‌توان همراه با ماست ساده یا موسیر میل کرد.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه سولو کوفته

  1. آیتغمش (خریدار محصول)

    چه غذای خوشمزه ای👏🏻😊👌🏻

  2. حوری دخت

    دستت طلا عزیزم????????

  3. هیمو (خریدار محصول)

    عالی عالی عالی????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی