رضیم
شماره دستور پخت: 5968
رضیم
طرز تهیه فلفل پلو

موارد لازم + طرز تهیه

با توجه به تغییر در ذائقه‌ی مردم نسبت به گذشته و روی آوردن آنان به غذاهای مدرن و بین‌المللی در کنار غذاهای سنتی، در این قسمت سعی داریم یکی از غذاهای بین‌المللی پرطرفدار را معرفی و به آموزش مرحله به مرحله‌ی آن پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

مواد لازم فلفل پلو برای ۲ نفر

برنج ۲ پیمانه
فلفل دلمه ای ۲ عدد
فیله مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز پخت فلفل‌پلو مجلسی

1- همانند هر پلو یا چلوی دیگر، نخست لازم است برنج را بسته به نوع آن به مدت30دقیقه تا3 ساعت در آب ولرم و قدری نمک بخیسانید. برای شروع کار، پس از خرد کردن نگینی یک پیاز به صورت خیلی ریز، آن را در تابه‌ی مناسب به همراه قدری روغن تفت دهید.
2- پس از شفاف و سبک ‌شدن پیازها پس از تفت، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه نموده و مجددأ تفت دهید. حال نوبت اضافه‌ساختن فیله‌های مرغی است که به صورت نگینی خرد شده است.
3- تا سرخ شدن کامل تکه‌های مرغ به تفت دادن مواد ادامه دهید. حال نوبت اضافه نمودن فلفل دلمه‌هایی است که درشت خرد شده‌اند. برای نرم شدن کامل و سرخ شدن آن، لازم است به مقدار کافی تفت دیده شوند.
4- پس از نرم شدن فلفل دلمه‌ای‌ها، رب گوجه فرنگی و ادویه به میزان کافی را به مواد اضافه نمایید تا مخلوط داخل تابه خوشرنگ و طعم‌دار شده و بوی خامی آن از بین رود. حال مواد بین برنج آماده شده و لازم است به سراغ طبخ برنج بروید.
5- قابلمه‌ای با اندازه‌ی مناسب را با آب تا نیمه‌ی آن پر کنید و روی شعله‌ی زیاد بگذارید تا جوش بیاید. قبل از اضافه‌سازی برنج، ا قاشق چای‌خوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن را به آب اضافه ساخته و سپس برنج‌های خیسانده‌شده را در آب بریزید.
6- مدت 7تا 10 دقیقه برای پخت اولیه‌ی برنج زمان لازم است، البته این زمان بسته به نوع برنج می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. برای آبکش کردن برنج غذاهای پلویی معمولأ توصیه می‌شود زمانی که قسمت خارجی برنج نرم و میان آن کمی سفت باشد، برنج آبکش گردد. برنج را آبکش نموده و پس از ریختن قدری آب ولرم یا سرد اجازه دهید تا آب کاملأ از آن خارج شود.
7- قابلمه‌ی موردنظر را روی حرارت گذاشته و پس از اضافه نمودن روغن، بسته به نوع ته‌دیگ مورد علاقه‌تان از سیب‌زمینی، نان لواش یا ترکیب ماست و تخم مرغ و زردچوبه برای کف قابلمه استفاده کنید.
8- لایه‌ی اول را مقداری برنج ریخته و روی آن را از مخلوط مواد بپوشانید، این لایه لایه ریختن را تا زمان تمام شدن مواد و برنج ادامه دهید. توصیه می‌گردد برنج در لایه‌ی آخرین باشد. برای دلپذیرتر شدن طعم و عطر غذا از زعفران آب کرده استفاده نمایید.
9- حال درب قابلمه را گذاشته و پس از تنظیم شعله به مدت 5 دقیقه بر روی شعله‌ی زیاد( به جهت بخار کردن داخل قابلمه)، شعله را در حالت ملایم قرار داده تا به مدت45 تا60دقیقه دم بکشد. اکنون زمان سرو پلو در ظرف موردنظرتان و میل آن با مخلفاتی همچون ترشی و یا سبزی‌خوردن فرارسیده است.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه فلفل پلو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی