رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

در صورتی که شما نیز از گروه افرادی هستید که غذاهای فست فودی و مرغ سوخاری را دوست دارید اما به علت هزینه بالا و اطلاع نداشتن از نحوه پخت سالم مرغ به رستوران ها سفارش نمی دهید امروز ما برای شما دستور پخت مرغ سوخاری مخصوص با سس ویژه پستو رو آماده کرده ایم که می توانید به سادگی در خانه با کمترین امکانات آن را درست کنید. توصیه می کنیم اگر برای امروز نهار یا برای شام هوس غذای فست فودی داشتید این مرغ سوخاری لذیذ را درست کنید و همراه سیب زمینی دورچین و قارچ با مزه بالزامیک آن را دیزاین کنید. مطمئن باشید مزه و ظاهر خاص آن شما را برای تهیه مجدد ترغیب می کند. پس برای آماده کردن این مرغ سوخاری با سس پستوی خوشمزه و مخصوص با ما همگام باشید.

مواد لازم مرغ سوخاری با سس پستو

سینه مرغ یک عدد

آرد سفید دو قاشق غذاخوری

تخم مرغ یک عدد

آرد سوخاری دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل به مقدار لازم

پودر سیر به مقدار لازم

پاپریکا به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس پستو گوجه

گوجه خشک ۵۰ گرم

گردو ۵۰ گرم

پنیر پارمزان ۳-۴ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۳-۴ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل به مقدار لازم

ریحان ۳۰ گرم

مواد لازم برای مرینیت کردن مرغ

ادویه کاری به مقدار لازم

نمک، فلفل به مقدار لازم

روغن زیتون به مقدار لازم

لیموترش به مقدار لازم

فلفل زرد به مقدار لازم

دستور تهیه مرغ سوخاری با سس پستو

گام نخست:

اول باید سینه مرغ را مزه دار کنید برای این کار سینه مرغ را بعد از شستشو روی تخته آشپزخانه بگذارید و اندکی فلفل و نمک روی آن بپاشید و اندکی روغن زیتون را با لیموترش به مرغ اضافه کنید و در پایان ادویه کاری و فلفل زرد را بریزید.

گام دوم:

بعد روی گوشت مرغ بمالید تا بو و مزه چاشنی ها خوب جذب آن شود. روی مرغ را با یک پلاستیک بپوشانید و آن را در جایی برای مدت 24 ساعت بگذارید بعد از زمان مشخص شده مرغ را از ظرف خارج کنید و روی تخته بگذارید.

گام سوم:

در این بخش 1 عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و بوسیله چنگال قاطی کنید تا خوب با هم ترکیب و یکنواخت شود بعد آرد سفید را 1 یا 2 بار کاملا الک کرده تا ذره های آن سبک گردد. بعد آن را در ظرفی که لبه داشته باشد و متوسط باشد بریزید.

گام چهارم:

قطعات مرغ را اول در آرد سفید قاطی کرده و بعد تخم مرغ زده شده را روی آن بمالید. در پایان پودر سوخاری را به همه بخش های سطح مرغ بزنید. قابلمه ای را روی حرارت گذاشته و زیر آن را روشن نمایید کف آن را با استفاده از روغن چرب نمایید.

گام پنجم:

بعد از داغ شدن روغن قطعات مرغ را در قابلمه بریزید و سرخ کنید توجه کنید حرارت قابلمه باید بالا باشد بعد از اینکه مرغ ها خوب سرخ شدند آن را از قابلمه بیرون بیاورید و روی پارچه تمیزی بگذارید تا روغن مازاد آن جذب شود.

گام ششم:

از قبل برای درست کردن سس پستو باید اندکی گوجه خشک به همراه گردو را با پنیر پامیزان درون ظرفی ریخته و روی آن را اندکی روغن زیتون و فلفل و نمک بریزید. 30 گرم ریحان را به مواد اضافه کنید و همه مواد را داخل غذاساز بریزید تا کاملا با هم قاطی شوند و غلظت مناسبی بیابند.

گام هفتم:

بعد سس آماده گردیده را روی مرغ های سوخاری بزنید یک لایه پنیر روی مرغ بگذارید و صبر کنید تا حرارت مرغ باعث آب شدن پنیر گردد. برای آب شدن پنیر در صورتی که بخواهید می توانید آن را اندکی در فر قرار دهید کمی سیب زمینی را به حالت خلال درشت برش دهید.

گام هشتم:

بعد بوسیله ادویه مانند پاپریکا، پودر سیر، فلفل، نمک و روغن زیتون و آویشن طعم دار می کنیم و درون فر گریل می کنیم سیب زمینی ها را در اطراف مرغ می گذاریم. مرغ سوخاری خوش طعم شما با سس پستوی گوجه حاضر است می توانید آن را با خانواده استفاده کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه مرغ سوخاری با سس پستو

  1. فرشید

    ایولا😋😋

  2. جالیز (خریدار محصول)

    میتونیم توی سایت شما دستورپخت بنویسیم؟????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی