رضیم
شماره دستور پخت: 3626
رضیم
طرز تهیه کباب آبی

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید کباب یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی و ترکی می باشد. این غذای لذیذ بسیار محبوب است و برای اکثر مهمانی ها مثل عروسی به کار برده می شود. خوب است بدانید در این بین کباب آبی یک گونه کباب کوبیده به شکل خوراک و آبکی می باشد که هم مثل آبگوشت می توان ان را سرو کرد و هم به شکل خوراک و کم آب آن را درست کرد. این غذا به خاطر داشتن سبزیجات گوناگون در کنار گوشت چرخ کرده طعم دار، یک غذای لذیذ می باشد. به علاوه به علت سرخ نشدن گوشت ها یک غذای سالم و رژیمی هم به شمار می آید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی کباب آبی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم

پیاز کوچک رنده شده ۱ عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

هویج متوسط ۱ عدد

سیب زمینی متوسط ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط

آب گرم ۱ لیوان

آب قلم (یا عصاره گوشت حل شده در آب جوش) نصف لیوان

نمک و پودر فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

سیر در صورت دلخواه

نحوه و دستور پخت کباب آبی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن کباب خوشمزه و مخصوص آبی می بایست پیاز کوچکی را بشویید و پوست بگیرید و آن را رنده نمایید و سپس آب آن را گرفته و درون ظرف مناسبی بگذارید. همچنین دو پیاز دیگر را بشویید و پوست بگیرید و این بار به شکل خلالی خرد نمایید و کنار بگذارید.

گام دوم

اینک هویج را بشویید و آن را نیز به شکل حلقه ای ضخیم ببرید و در ظرف مناسبی کنار بگذارید. در ادامه نیز سیب زمینی را بشویید و پوست بگیرید و خلالی بزرگ ببرید و منار بگذارید. علاوه بر موارد پیشین، گوجه فرنگی ها را بشویید و پوست بگیرید و به شکل نگینی درشت خرد نمایید.

گام سوم

اکنون می بایست گوشت را به پیاز رنده شده بیفزایدد و نمک و فلفل سیاه نیز به عنوان پاشنی روی آن بریزید. سپس با یک دستکش یک بار مصرف به خوبی مواد را ورز دهید و ترکیب نمایید تا یکنواخت شوند. شما باید این مواد را به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید.

گام چهارم

در این گام یک تابه انتخاب کرده و روی شعله بگذارید و اندکی روغن به آن بزنید تا داغ شود. بعد از آن پیاز خلالی شده را دون آن بریزید و تا زمان طلایی شدن پیاز آن را سرخ نمایید. در ادامه نمک و پودر فلفل سیاه و زرد چوبه را به عنوان چاشنی به تابه بیفزایید و مجددا مواد را تفت دهید.

گام پنجم

چنانچه تمایل دارید در این کباب سیر اضافه نمایید اکنون نوبت افزودن سیر می باشد که با پیاز باید تفت داده شود. پس از تفت خوردن کلیه مواد با هم، رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت دهید تا از خامی دربیاید. بعد از آن نیز گوجه ها را بیفزایید و با مواد دیگر خوب ترکیب کنید.

گام ششم

اکنون باید درب تابه را ببندید تا گوجه ها قشنگ نرم شوند. پس از آن نیز هویج ها را به مواد دیگر بیفزایید و مجددا تفت دهید و دوباره در تابه را بگذارید تا هویج ها نیز پخته شوند.

گام هفتم

حال کافیست تا یک و نیم لیوان آب جوش را داخل تابه بریزید تا به جوش آید و سس شما قشنک یکنواخت و غلیظ شود. اینک زمان آن رسیده تا مواد را به اندازه مناسب بردارید و به شکل شامی یا کتلت دراورده و کنار بگذارید. برای تمامی مواد این کار را انجام دهید.

گام هشتم

در این مرحله کباب ها را روی سس بگذارید، سپس در تابه رو بگذارید تا گوشت ها به خوبی پخته شوند و خود را بگیرند. اکنون گوشت ها را برگردانید تا سمت دیگرش نیز تفت بخورد و بع د از ان نیز سیب زمینی ها و آب قلم را در تابه بریزید و در آن را ببندید.

گام نهم

در چایان بگذارید تا غذا بجوشد و به خوبی جا بیفتد. میزان آب موجود در این غذا کاملا بستگی به سلیقه خودتان دارد و چنانچه قصد دارید این غذا را به شکل آبگوشتی و تیلیت بخورید باید آب بیشتری داشته باشد. در غیر این صورت چنانچه می خواهید بدون آب باشد آنقدر روی شعله اجاق بگذارید تا به سلیقه خودتان شود. غذای شما آماده است و می توانید آن را میل نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کباب آبی

  1. فرخنده (خریدار محصول)

    درستش کردم خیلی خوشمزه بود👍🏻

  2. نیهاد

    این طرز تهیه یکی از روش های موردعلاقه منه????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی