رضیم
شماره دستور پخت: 5972
رضیم
طرز تهیه کتلت آبادانی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای سنتی و اصیل آبادان که بسیار پرطرفدار بوده و متشکل از مواد متنوعی است، کتلت آبادانی است. یکی از ویژگی‌های غذاهای جنوب کشور همچون آبادان، استفاده از ادویه‌های تند و تیز است، بنابراین در این غذا نیز علاوه بر وجود گوشت چرخ‌شده، سبزیجات معطر و آرد نخودچی در فهرست مواد اولیه، ادویه‌های تند و تیز نیز کاربرد دارد. بنابراین در صورتی طرفدار غذاهای پرادویه و تند هستید، پیشنهاد ما مطالعه‌ی طرز تهیه‌ی کتلت آبادانی در ادامه‌ی مطلب است. لطفأ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ کرده 500 گرم
آرد نخودچی 4 قاشق غذاخوری
پیاز 2 عدد
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
جعفری 1 دسته کوچک
فلفل قرمز ½قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ½قاشق چایخوری
پودر گوجه خشک 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه‌ی کتلت آبادانی

1- نخست لازم است از دنده‌ی ریز رنده‌ برای رنده کردن پیازها استفاده نموده و پس از اتمام کار، آب اضافی پیازها را خارج سازید. پس از آن پیازهای رنده‌شده را به همراه گوشت چرخ‌شده در کاسه‌ی مناسبی بریزید.
2- جعفری‌های شسته‌شده را به صورت خیلی ریز ساطوری کرده و به همراه آرد تخودچی به مخلوط اضافه کنید. این ترکیب نیاز به اضافه‌سازی فلفل قرمز، زنجبیل، پودر گوجه، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه دارد.
3- حال لازم است به کمک یک قاشق تمامی مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نموده تا ترکیبی یکدست و یکنواخت حاصل شود. حال نوبت به اضافه نمودن پکینگ پودر به مخلوط و ترکیب مجدد آن با دیگر مواد است.
4- پس از اضافه‌سازی همه‌ی مواد با یکدیگر، از یک سلفون برای پوشاندن دهانه‌ی کاسه و قرار دادن آن در یخچال به منظور استراحت دادن به ترکیب استفاده کنید. این استراحت، به بازه‌ی زمانی1-2ساعت نیازمند است.
5- تابه‌ی مناسبی را انتخاب و پس از ریختن مقداری روغن سرخ‌کردنی در آن بر روی حرارت شعله قرار دهید تا گرم شود. از مخلوط خارج شده از یخچال، گلوله‌ای به اندازه‌ی یک نارنگی کوچک برداشته و کف دست پهن کنید. با انگشت سعی کنید سطح کتلت را صاف کنید.
6- حال به آرامی چانه‌های کتلت را در روغن قرار دهید تا دو طرف کاملأ سرخ شود. زمان تقریبی سرخ شدن دو طرف کتلت‌ها 2-4دقیقه است. به کمک یک دستمال حوله‌ای و یا یک توری فلزی روغن اضافی کتلت‌ها را بگیرید.
7- می‌توانید بسته به سلیقه‌تان 4 عدد گوجه‌فرنگی را به صورت ورقه‌ورقه خرد کنید و پس از اتمام سرخ کردن کتلت‌ها درون تابه بچینید تا کاملأ سرخ گردد. همچنین سرخ کردن سیب‌زمینی خلالی برای قرار دادن در کنار کتلت‌ها پیشنهاد می‌گردد. برای تردتر شدن سیب‌زمینی‌های سرخ شده می‌توانید پس از خرد کردن سیب‌زمینی‌ها، نشاسته‌ اضافی آن‌ها را با آب سرد بشویید.
8- با انتخاب یک ظرف مناسب و چیدن کتلت‌ها و دورچین‌ها مطابق ذائقه‌تان، می‌توانید از یک غذای سالم و خوشمزه لذت ببرید.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کتلت آبادانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی