رضیم
شماره دستور پخت: 3954
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

کوکو یکی از غذاهای بسیار لذیذ و در عین حال ساده ای است که می توان آن را همراه با نان و یا برنج سرو کرد. انواع مختلفی از کوکو وجود دارد مانند کوکوی سبزی، کوکوی مرغ، کوکوی سیب‌زمینی، کوکوی گوشت و غیره. کوکو اردبیلی یکی از کوکوهای خوش‌طعم و محلی شهر اردبیل است که ترکیبی از کوکوی سبزی و کوکوی سیب زمینی است و طعم بسیار خوشایندی دارد و تهیه آن بسیار آسان است. برای مشاهده راهنمای پخت دقیق و گام به گام کوکوی اردبیلی تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم کوکو اردبیلی

سیب زمینی متوسط پخته شده ۳ عدد

سبزی کوکو پاک کرده خرد شده ۱ کیلوگرم

تخم مرغ ۷ تا ۱۰ عدد

فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

پودر سیر به میزان لازم

زرشک ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری

گردو خرد شده نصف لیوان

طرز تهیه کوکو اردبیلی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی لذیذ و خاص به روش اردبیلی سیب زمینی ها را شسته و با پوست در قابلمه‌ای بریزید و آب اضافه نموده و زیر گاز را روشن نمایید و بگذارید سیب زمینی ها کاملا بپزند.

مرحله دوم

وقتی سیب زمینی ها پختند، پوست آن ها را گرفته و روی رنده درشت رنده نمایید. سبزی کوکو را شسته و خرد کرده، و به سیب زمینی ها اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله، وقت اضافه کردن تخم مرغ است. تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید. وقتی 7 عدد اضافه نمودید، خوب هم بزنید. به غلظت مواد توجه داشته باشید، چنانچه سفت بود مجدداً به آن تخم مرغ را اضافه کنید.

مرحله چهارم

زمانی که غلظت مواد مناسب شد. وقت افزودن زرشک است. زرشک‌ها را خوب بشویید، سپس به مواد اضافه کنید، در ادامه نصف لیوان گردوی خرد شده را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله پنجم

تابه‌ای دارای در انتخاب نموده و روی شعله قرار دهید و کف تابه مقداری روغن بریزید. وقتی روغن داغ شد مواد کوکوی اردبیلی را به تابه اضافه کنید و در آن را ببندید و روی شعله ملایم بگذارید تا یک سمت کوکو پخته شود.

مرحله ششم

وقتی طلایی شد، کوکو را برگردانید و از سمت دیگر سرخ نمایید و دیگر لزومی به گذاشتن در تابه نیست و بعد به دلخواه برش دهید، در نهایت در ظرف مناسبی سرو نمایید، و با خیارشور و گوجه‌فرنگی تزئین کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو اردبیلی

  1. ملودی (خریدار محصول)

    به نظر خوشمزه میاد، حتما درستش میکنم 👌🏻 😉

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)