رضیم
رضیم
طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع کوکوهای آسان ایرانی کوکو سیب زمینی خام می باشد که برای آماده شدن آن زمان کمی احتیاج داریم. فرق این کوکو با کوکوی سیب زمینی عادی این می باشد که سیب زمینی این کوکو را نمی پزیم. برای دیدن آموزش جامع و بخش به بخش دستور تهیه کوکو سیب زمینی خام سایت آموزشی رضیم را پیگیری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی ۴ عدد متوسط

تخم مرغ ۳ عدد

پیاز ۱ عدد بزرگ

زعفران ۱ قاشق غذاخوری

آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری

جعفری و گشنیز ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به اندازه کافی

دستور تهیه کوکو سیب زمینی خام

گام اول:

نخست سیب زمینی ها را شسته و پوست میگیریم و دوباره آبکشی می کنیم و رنده درشت می زنیم و درون صافی میریزیم و آب آنها را سفت میگیریم. پیاز را هم پوست میگیریم و می شوییم و ریز رنده می زنیم و آب آن را هم به صورت کامل میگیریم.

گام دوم:

بعد در ظرفی ریخته و سیب زمینی رنده شده را به آن می افزاییم. تخم مرغ ها را نخست در ظرفی میشکنیم و مطمئن می شویم که سالم هستند و بعد در ظرفی می ریزیم و کاملا هم میزنیم و اندکی زردچوبه، فلفل سیاه، زعفران و نمک اضافه می کنیم.

گام سوم:

در این بخش باز هم می زنیم و بعد درون کاسه ای که سیب زمینی و پیاز دارد میریزیم و کمی جعفری و گشنیز نیز روی مواد کوکو میریزیم و همه مایه را کاملا هم می زنیم بعد ماهیتابه ای را روی حرارت پایین می گذاریم و داخل آن روغن میریزیم.

گام چهارم:

اکنون صبر می کنیم تا گرم شود و مایه کوکو را یک جا درون ماهیتابه میریزیم و بوسیله قاشق با سرعت آن را در ماهیتابه پخش می نماییم و با پشت قاشق روی کوکو را صاف می کنیم و درب ماهیتابه را قرار می دهیم تا سرخ گردد شیوه دیگر این است که می توان از مایع کوکو درون قاشق بریزیم.

گام پنجم:

بعد درون ماهیتابه میریزیم و تند با پشت قاشق روی آن فشار وارد می کنیم تا صاف گردد و کناره های آن را هم مرتب می کنیم و شکل می دهیم. در صورتی که مایع را به حالت یکجا درون ماهیتابه بریزیم می توان کوکو را از وسط دو تکه کنیم و بوسیله قاشق و یا کفگیر کوکو را پشت و رو کنیم تا سمت دیگر آن نیز سرخ گردد.

گام ششم:

اما در صورتی که کوکوها را به حالت تک به تک مثل کتلت آماده کنیم بعد از سرخ شدن یک سمت آنها را بوسیله قاشق برمی گردانیم تا سمت دیگر سرخ گردد این کوکو به دلیل اینکه با سیب زمینی خام درست می شود پیشنهاد می شود کوکوها را به حالت دانه ای تهیه کنید.

گام هفتم:

توجه داشته باشید که کوکوها را پس از سرخ شدن و انتقال به بشقاب روی هم نگذارید زیرا سبب می گردد کوکوها فرم خمیری و خیلی نرمی داشته باشند. کوکوها را درون ظرف گذاشته و به همراه گوجه و خیارشور و نان تازه میل کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

  1. سپیدار (خریدار محصول)

    ممنون از آموزش خوبتون 🙂 🙏🏻 🥰

  2. زامیر

    به به چه عالی شده😍😉

  3. لبخنده (خریدار محصول)

    بی نظیرهههه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)