رضیم
رضیم
طرز تهیه پیتزا ماهیتابه ای

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه پیتزا ماهیتابه ای

متن ویدئو طرز تهیه پیتزا ماهیتابه ای

پیتزا ماهیتابه ای

ماهیتابه از قبل داغ شده با حرارت بالا،حالا کاری که می‌کنم می‌ریزم تا .. این الان شد فلت بره. این طرف که شد دیگه برش می‌دارم، حالا کاری که می‌کنم این رو اینجوری حرکتش می‌دم، قطره‌ها را می‌بینید؟ اون قطره‌ها را ..

دیگه آقا جون نمی‌خواد پول پیتزا بری بدی خیلی گرون، پنج دقیقه ای خودت مثل یه بشکن زدن، خودت توی خونه درست می‌کنی، بهت یاد می‌دم چطوری یه پیتزای خوب با ماهیتابه درست کنی، این رو به عشق بچه‌هایی که تو اروپان دارم یاد می‌دم، ازم خواسته بودن، عزیزایی که تو ایران هستند، بچه‌هاتون رو زیاد فست فود نبرین لطفا، خودتون تو خونه درست کنید.

بریم سراغ معرفی مواد اولیه، این آپشنال هست، هرچی دوست داری بهش بزن، مهم نیستش، من زیتون سیاه گرفتم، قارچ گرفتم، این هم که می‌بینید این هم یه نوع قارچه، اسمش رو نیاریم حالا، این رو یکی به من هدیه داد. همین جور گرفتم گذاشتم این جا، این هم از ذرت، کالباس، دو مدل دارم، رنگ‌های مختلف، البته کالباسم ترکیه ای هست، ایرانی دم دستش نبود، فلفل دلمه ای سبز دارم، فلفل دلمه ای قرمز دارم، پنیر چدار دارم، پنیر موزارلا دارم، فقط می‌خوام یه چیز بهتون بگم، همه را نازک نازک کنید، چون قراره تو ماهیتابه بپزه. می‌خوام که یه بخار خورد بهش، خودش رو بگیره، این از این، بیاین ببینیم دیگه چیا می‌خوایم؟ چیزی که می‌خوایم، آویشن می‌خوایم، اورگانو می‌خوایم، عرضم به خدمتتون ، سس گوجه فرنگی معمولی، اسپوک لیکوئید، این مزه رو دودی می‌کنه، نداشتین هم که هیچی، عزیزانی هم که استرالیا  نمک داریم، روغن مایع داریم.

حالا کاری که می‌کنم خیلی آسونه، دو تا لیوان، آرد معمولی، این از این، صاف کردن هم نمی‌خوادش ، یه نصفه، این هم دو تا لیوان، حالا هر لیوانی داشتین می‌شه پیمونه تون، این از این حالا دو تا لیوان آب اضافه می‌کنیم، روغن مایع، بهتون با قاشق بگم، قاشق چایخوری، یک، دو، و سه تا قاشق چایخوری روغن مایع بهش اضافه می‌کنیم، میایم سراغ نمک ، یک و تقریبا یک و نیم بهش قاشق چایخوری نمک اضافه می‌کنیم. می‌ریم سراغ اسپوک لیکوئید، این طعم دودی می‌ده باحال میشه. و با حالت چیز رو برات ایجاد می‌کنه. حالت این که مثلا با چوب پخته شده رو برات ایجاد می‌کنه این هم از این بهش اضافه کردم. بعد میرم سراغ اورگانو، چون این خمیر حاضریه، به خاطر همین یه اینچ هم اورگانو بهش اضافه می‌کنیم. این از این

حالا دوست داشتین بیشتر می‌زنین، دوست داشتین کمتر بزنین. حالا کاری که می‌کنید کارمون تموم شد، خمیرمون تقریبا رفت برای آماده شدن ، خمیر مایه اینا نمی‌خوادش، حالا آب رو شروع می‌کنیم بهش اضافه کردن ، با یک لیوان من شروع می‌کنم و شروع به هم زدن می‌کنم، همین که داشت خمیر می‌شد خودش رو گرفت میام سراغ لیوان دوم.

اینم از لیوان دوم، فقط شلش می‌کنم، نمی‌خوایم سفت بشه، گل بشه، این باید مایع مایع باشه، خوب
لیوان دوم هم بهش اضافه می‌کنیم، حالا هم می‌زنم حسابی، و برمیگردم، این الان آماده شد می‌بینید این از غلظتش، می‌بینید این رو با ملاقه می‌ریزم، این از غلظتش، اما بعد به اندازه ای بزنید که تمام این گوله‌ها صاف بشه، اگه این گوله‌ها بمونه، این خمیرو خراب می‌کنه، من فقط خواستم بهتون غلظتش رو نشون بدم، حالا کاری که می‌کنم، یه مقداری زعفرون دم شده دارم، که مزه خامی‌خمیرم را ازش می‌گیره، زعفرون هم بهش می‌زنم. حالا شما هرچی دوست داشتین بزنین. اگه نداشتین هم نزنید، اگه دوست داشتین زردچوبه هم می‌تونید بهش بزنید. خمیر خوشمزه وباحالی درمیاد. این از این کاملا زرد شد حالا دوباره این را به مدت سه دقیقه می‌زنم و بر می‌گردم. به به

اکی شد، این همونیه که می‌خوام، دیگه صاف صاف شده، یه خبر خوش هم بهتون بدم. بر و بچه‌های استرالیا، اگه فالوده شیرازی می‌خواین، فالوده‌هایی  که توی استرالیا است، همه فیک هستند، با نودل چینی درست می‌کنن، اصلا توهین به شخصیت آدم می‌شه وقتی که می‌خوره.

اما اگه فالوده ای می‌خواین که از خود شیراز اومده باشه، شیرازی باشه، شیرازیا درست کرده باشن، نوبر سبز، این کارو برامون کرده. فالوده شیرازی از ایران اومده، محصولات بسته بندی شده، یخ زده، می‌بینید. فقط کافیه از یخچال و فریزر در بیارین و آماده بشه، طعم اورگانویی، داره، لیمویی داره، زعفرونی داره، هر طعمی‌که بخواین، حالا آخر فیلم هم یه دونه درست می‌کنم ازش، ببینید.

عزیزانی که خارج ایران زندگی می‌کنید، چه ایران، نوبر سبز، محصولاتش پرفکته و جوری هم منجمد می‌کنه که خواص مواد غذایی از دست نمی‌ره. اگه عطرو بوی ایران رو دوست داری، باید پروداکت ایران رو استفاده کنی، من خودم جزو کسانی هستم، که اگه بتونم تا جایی که امکان داره سعی می‌کنم بیزینس‌های ایرانی رو حمایت کنم و از فروشگاه‌های ایرانی خرید بکنم، لطفا شما هم این کار رو بکنید. اگه پولی قراره از جیبتون بره، امیدوارم تو جیب فروشگاه‌های ایرانی بره. این محصول هم که می‌دونید، آقای گیلانی تو سیدنی استرالیا وارد کننده اش هست، ایشون حالا یه برند دیگه هم داره که تو دستش داره کار می‌کنه، و این برندش هم برند خیلی خوبیه که سال‌هاست مردم باهاشون آشنان، حالا توضیحاتش را پایین توی دیسکریپشن می‌زارم. و می‌تونید برید اون جا و ببینید.

این از این. ، مواد خمیرمون را میاریم می‌ریزیم این جا و ماهیتابه هم از قبل داغ شده با حرارت بالا، حالا کاری که می‌کنم، می‌ریزم تا .. بله، این اندازه بشه، یه تکونش هم می‌دم، خیلی آروم یه ذره بزرگ تر ش می‌کنم از ضخامت نونش، کمتر بشه، خوب این از این، حالا صبر می‌کنم تا کم کم یه طرفش آماده بشه، این نون هم صد در صد نمی‌خوایم بپزیمش، جاهایی هم که حباب زد می‌تونید به این شکل، این جوری بزنید وآروم آروم خودش رو بگیره، حالا تو این مرحله که رنگ داره تغییر می‌کنه یه ذره شعله رو کمترش می‌کنم.

خوب.. فقط منتظر میشم تا این کناره‌ها را می‌بینید این کناره‌ها هنوز خوب خودش رو نگرفته، این کناره‌ها باید بلند شه، می‌بینید با این‌ها، پیکو می‌شه زد، نامبروان.

من زدم چندین بار هم درست کردم و بعد دارم آموزشش را به شما می‌دم ، حالا میزارم این طرف کامل بپزه بعد برش می‌گردونم. ببینید یه تکون کوچیک می‌دیم می‌تونیم متوجه بشیم که این آماده شده.

جای ترسیدن هم نداره، دستمون رو میاریم این جا و برش می‌گردونیم. می‌بینید به همین راحتی. حالا تو روش بعدی که باد می‌کرد، این رو هی فشار می‌دادیم باعث باد شدنش می‌شد ولی الان دیگه این کار رو نمی‌کنیم فقط یه خمیر فلت می‌خوایم درست کنیم، که خوشمزه باشه و کارمون رو راه بندازه، بعد هم صد در صد نمی‌خوایم بپزیمش، می‌خوایم بعد از این که موادمون رو هم اضافه کردیم صد درصد بپزه، این هم می‌زارم به مدت یکی دو دقیقه بمونه، که شکلش هم این شکلی بشه.

ببینید. حالا این رو برش می‌گردونیم شما با دست این کار رو نکنید، این الان شد فلت پره، این طرف رو برش می‌گردونیم، این طرف کمتر پخته دیگه، درسته؟ این طرف بیشتر پخته، دیگه برش می‌داریم، تموم شد، این نون اولمون اما تا زمانی که نون داغه، می‌ریم برای دورچین کردنش، یعنی چی، می‌ریم شروع می‌کنیم مواد رو روش اضافه کردن، این از این، یه مقداری سس گوجه فرنگی، زیاد سخت نمی‌گیریم برای سس پیتزا، می‌خوایم ماهیتابه ای درست کنیم که همه لذت ببرن ازش، این از این، سعی می‌کنیم به کناره‌ها، ببریمش، همین کار هم حرارتش رو کم می‌کنه و هم باعث می‌شه که خوشمزه تر بشه، حالا گازم رو بردارم و دوباره فیلم بگیرم. الان ماهیتابه ام حرارت داره، سسی که زدم، حرارت باعث می‌شه که این خمیر نشه، الان حرارت ماهیتابه ام زیاده، حالا شروع می‌کنم دور چین کردن، ولی به کناره‌ها در ماهیتابه ای که می‌پزید نزدیک نشه، چرا چون پنیرتون آب می‌شه می‌سوزه ،و طعم بدی می‌گیره، بعد هم از هرچیزی باید کم بگذارید، این پیتزا زیاد اگه شلوغ باشه، خوب درنمیادش، این از این پنیر رو پخش می‌کنم، سعی می‌کنم تو همه جا زیاد هم ازش پنیر نمیزارم. این کار رو بکنم وبرگردم.

حالا برای این که وقت فیلم زیاد گرفته نشه، می‌بینید، پنیر خودش در حال ذوب شدن هست، چون حرارت داره، و ماهیتابه هم حرارت میاد بالا، دیگه شروع می‌کنیم موادمون رو روش گذاشتن.

این را سعی می‌کنم به ترتیب در قسمت‌های مختلف بزارم و دیگه آماده شده اش را به شما نشون بدم.

ببینید آماده شد، اون قدر حرارت خمیر زیرش بالا است، که ببینید یه ذره از بالا می‌گیری؟ نگاه کنید، این خمیر آب شده برای همین گفتم بزارید تو ماهیتابه داغ، برای این که کمک می‌کنه که پنیر ملت بشه و این که کارمون راحت تر می‌شه، حالا میریم تو مرحله بعد، دوباره یه مقداری هم برای روی تاپش پنیر می‌ریزم ولی دیگه پنیر کاری که الان می‌کنه، همه چی رو کاور نمی‌کنه، چون می‌خوایم یه دیزاین قشنگ داشته باشه تو قسمت مختلفش پنیر بیفته و بعد پوشیده از پنیرش نمی‌کنیم، در همین حد، کفایت می‌کنه و حالا این هم آویشن با دستمون یه ذره می‌شکونیمش، پودرش رو نریزیم، این جوری، این از این، دوباره می‌ریم روی گاز ویه تریک دیگه داره ، بهتون یاد می‌دم، خوب این از این، ولی پیتزا نباید زیاد سفت بشه، نه روغن میخواد نه چیزی، دوباره حرارت رو روشن می‌کنیم، تا حرارت، بره بالا، حالا کاری که می‌کنید، دهنه این هم می‌بندید، و در ماهیتابمون رو می‌زاریم تا زمانی که پنیرامون آب بشه.

بعد اون مرحله ، یه مرحله دیگه داره که بهتون یاد می‌دم.

آب هست، حالا در قابلمه رو برمیداریم، ببینید داره کم کم آب می‌شه، حالا این قاشق رو میریزیم توی این گوشه، ببینید، راه می‌افته وقتی که حرارت زیاده، حالا کاری که می‌کنم اینجوری حرکتش می‌دم، قطره‌ها رو می‌بینید، این قطره‌ها معلوم هستند، قطره‌های آب داره حرکت می‌کنه توی ماهیتابه، همین که حرکت می‌کنه تبخیر می‌شه و با فشار این بخار میاد روی پنیر ، و همچنین روی قارچمون، روی کالباسمون، باعث می‌شه که از بالا شروع به پختن بکنن، از پایین هم که حرارت زیرشه، الان بزارید من یه تیکه دیگه نشونتون بدم، ببینید وقتی که آب میفته ببینید این الان، یه قطره دو قطره، این آب اینجوری بازی باید بدین، یه قطره، یه دفعه نریزید، آقای جوادی خراب شد، ما شانس نداریم، خوب حالا درش رو بزار ببندم، یه کمپرس دیگه بهش بدم، دو تا کمپرس دیگه اینجوری بهش بدین، خوبه، حالا پخته شد بهتون نشون می‌دم.

خوب این هم از این میریم دیگه، همه چی شکست. میریم برای آماده کردنش، این هم از پیتزامون فقط می‌خوام بهتون گاز ..

آره الان موبایل می‌سوزه، فقط می‌خوام نون زیرش رو بهتون نشون بدم. اینم نون زیرش ببینید، یه پیتزا با این کیفیت، می‌تونید درست کنید و لذتش رو ببرید.

این هم از این، به به ، می‌زاریم حالت نیمه یخ می‌گیره فالوده، نیمه یخ که شد، فالوده را می‌رید بغل بستنی، این بستنی هم داداشتون درست کرده، حتما آموزشش رو براتون می‌زارم. ما الان تو قرنطینه هستیم داخل ملبورن. اون قرنطینه ادامه دار بشه، ما کارهای بیشتری داریم براتون بکنیم، اون فالوده، لیموییه، خیلی خوشمزه است، و این هم زعفرونی هست، زعفرونی البته کنار بستنی زعفرونی خودش رو نشون نمی‌ده. این هم آلبالوییه.

همینجوری نیمه یخ، ببینید دستمون هم به کم نمیره. آقا هر سوپر مارکتی که ایرونی داره، این محصولات را ازش بخواین به راحتی در اختیارتون میزارن الان دیگه تو سراسر دنیا، هستش، هرجای دنیا که هستید شاد و خرم باشید دوستتون دارم. بریم این رو بزنم، ببینیم چطوریه، من که برام فرستادن یه کارتون خونه دارم، شب‌ها میزنم. این را فقط می‌خواستم بهتون بگم در آخر، جا داره همین جا از آقای گیلانی هم تشکر کنم، که محصولات نوبر سبز را داخل استرالیا پخش می‌کنه ایشون هم یه برند هم داره به اسم تکین که تمام ادویه و حبوبات استرالیا رو دارن میدن، امیدوارم که این محصولات را هرجای دنیا که هستید، از فروشگاه ایرونی بخواین، داخل استرالیا هم خیالتون راحت باشه همه جا هست، دوستتون دارم، به خدای بزرگ میسپارمتون.

 

 

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه پیتزا ماهیتابه ای

  1. خاور (خریدار محصول)

    واقعا رسپی فوق العاده ای هست

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی