رضیم
شماره دستور پخت: 11948
رضیم
طرز تهیه خوراک ماش

موارد لازم + طرز تهیه

ماش یکی از حبوبات بسیار مقوی و مفید است که برای اولین بار از ایران به قسمت‌های دیگر جهان ارسال شده است. ماش دارای پروتئین و فیبر فراوانی است. غذاهایی که در مواد اولیه پخت‌شان از ماش استفاده می‌کنند بسیار مغذی هستند. ماش به دلیل اینکه کلسترول و قند خون را کاهش می‌دهد و ویتامین B6 دارد، غذایی رژیمی محسوب می‌شود. همچنین مصرف آن برای بیماران دیابتی و بیماران دارای بیماری‌های واگیردار و وعفونت های ویروسی مانند انفولانزا و سرماخوردگی توصیه می‌شود.

خوراک ماش به عنوان یک خوراک رژیمی، سالم و بسیار خوش طعم ایرانی ‌منبع بسیار خوبی برای ویتامین های E ، C، B ، A و کلسیم و آهن و پتاسیم بوده و سرشار از انتی اکسیدان است. برای مشاهده دستور پخت خوراک ماش با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

ماش 2 پیمانه سرخالی

بلغور گندم 2 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد بزرگ

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

سیب زمینی 1 عدد بزرگ

عصاره گوشت، مرغ یا پای مرغ 1 تکه کوچک

آب 4 لیوان

نمک و فلفل قرمز به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

دستور پخت خوراک ماش

گام اول

برای درست کردن این خورا کلان‌داده‌ها خوش‌مزه باید از شب قبل ماش را در ظرفی خیس کنید تا نفخ آن به طور کامل گرفته شود.

گام دوم

ماش خیس خورده و بلغور گندم در قابلمه‌ی مد نظرتان ریخته و 4 لیوتن آن جوش به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا مخلوط ماش و بلغور به مدت 1 ساعت به آرامی بپزند.

گام سوم

پیاز را ریز خورد یا رنده کنید و با مقدار کمی روغن در ماهیتابه سرخ کنید تا پیازها سبک شده و به رنگ طلایی درآیند. سپس رب گوجه، نمک و فلفل قرمز را به پیازهای در حال سرخ شده اضافه کنید و رب گوجه فرنگی را تفت بدهید تا رنگ باز کند.

گام چهارم

بعد از اینکه ماش و بلغور گندم به مدت یک ساعت پختند، مخلوط پیاز سرخ شده، رب گوجه فرنگی و ادویه را با آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملاً یک دست شوند. پس از آن به دلخواه عصاره‌ی گوشت، آب مرغ یا پای مرغ را به مواد در حال جوش اضافه کنید.

گام پنجم

پس از آنکه محتویات قابلمه را به خوبی مخلوط کردید شعله‌ی گاز را کم کنید تا خورا‌تان جا بیفتد. اکنون زمان آن رسیده است که سیب‌زمینی‌های پوست کنده را به صورت نگینی خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا بعد از پخت و در زمان سرو کردن خوراک ماش به آن اضافه کنید.

گام ششم

می‌توانید غدایتان را با چند برگ جعفری تازه تزیین کرده و همراه با نان سرو کنید. به خاطر داشته باشید که اگر از این خوراک برای رژیم‌تان استفاده می‌کنید، می‌توانید سیب‌زمین سرخ‌شده را حذف کنید.

گام هفتم

برای اینکه خوراک‌تان رژیمی باقی بماند نیازی به سرخ کردن کامل پیاز نیست و در حدی که سبک شود، کافی است. میزان روغن مصرفی‌تان را می‌توانید بر طبق رژیم غذایی‌تان کم یا زیاد کنید. هرچند توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی‌تان از مصرف بیش از حد روغن خودداری کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خوراک ماش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی