رضیم
شماره دستور پخت: 11926
رضیم
طرز تهیه آش گوشت بوشهری

موارد لازم + طرز تهیه

انواع آش‌ها یکی از گزینه‌های مناسب برای روزهای بارانی و ابری یا برفی، هستند. آش گوشت بوشهری غذایی سنتی، اصیل و پرطرفدار است و می‌تواند برای وعده‌ی ناهار یا شام روزهای سرد سال گزینه‌ی مناسبی باشد. اگر آشپزی کردن برای خانواده را دوست دارید، به دنبال طعم‌های جدید هستید و از پختن غذایی گرم و خوش طعم لذت می‌برید، درست کردن این آش گوشت بوشهری فوق‌العاده را به شما توصیه می‌کنیم. آش گوشت یکی از خوش‌مزه‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی بوده و به دلیل ارزش غذایی بالای آن انتخاب مناسبی برای روزهای بیماری و ناخوش احوالی است. همچنین. برای اینکه بتوانید اعضای خانواده‌تان را برای جمع شدن دور سفره سر شوق بیاورید، توصیه می‌کنیم روزتان را با خرید سبزی تازه، پاک کردن آن و پر کردن فضای خانه از عطر آن آغاز کنید. سرو کردن این غذا با نان سنگک تازه نیز لذت این دورهمی و نوش جان کردن آش را چند برابر خواهد کرد. از آنجا که این غذا گوشت و برنج دارد، وعده‌ی غذایی کاملی محسوب می‌شود و عطر و بوی دلپذیری دارد، بسیار مهمان‌پسند بوده و اغلب در مراسم‌های مذهبی طبخ می‌شود. برای پختن این آش گوشت خوش طعم و مطبوع با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت گوسفندی 400 گرم

لوبیا قرمز 1.5 پیمانه

برنج 1 پیمانه

سبزی آشی 1.5 پیمانه

پیاز 3 عدد

آب نارنج 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و دارچین به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

دستور پخت آش گوشت بوشهری

گام اول

ابتدا گوشت قرمز را در قابلمه‌ای که حاوی آب است، قرار دهید. سپس کمی زردچوبه، نمک و یک قاشق آب نارنج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت طعم دار شده و عطر ادویه‌ها را به خود بگیرد.

گام دوم

بسته به نوع گوشت مدت زمان پخت بین 3 تا 4 ساعت خواهد بود. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، آن را از روی حرارت بردارید و ریش ریش کنید.

گام سوم

باید لوبیا را از چند ساعت قبل (حدود 10 تا 12 ساعت) در آب خیس کرده باشید. پس از اینکه لوبیا به طور کامل خیس خورد، آن را به همراه 3 پیمانه آب در قابلمه ریخته و بپزید. پس از اتمام پخت لوبیا را با گوشت‌کوب بکوبید تا کاملاً نرم و یک‌دست شود. سپس برنج را در قابلمه ریخته و با آب بپزید. سبزی را هم به برنج در حال پخت اضافه کنید.

گام چهارم

هنگامی که برنج پخت، آن را ابکشی کنید و آب مذکور را در ظرف جداگانه‌ای نگهداری کنید. برنج آب‌کشی شده را کاملاً توسط گوشت‌کوب نرم نمایید. برای سبزی می‌توانید از ترکیب تره، شوید و کمی گشنیز یا سایر سبزیجات محلی استفاده کنید.

گام پنجم

برای خوش‌طعم‌تر کردن غذا یک عدد پیاز درشت پوست کنده را بشویید و سپس به صورت نگینی خرد یا رنده کنید. کمی روغن در ماهیتابه ریخته و پس از اینکه داغ شد، پیازها را به آن اضافه کنید.

گام ششم

پیاز را به همراه زردچوبه و نمک خوب تفت دهید. لوبیا و برنج کوبیده شده را به آب گوشت اضافه کنید. پس از گذشت 5 دقیقه آب برنج را نیز اضافه کنید. نمک و ادویه را به دلخواه اضافه کنید و به هم بزنید تا ادویه‌ها به خورد آش رفته و عطر و طعم خوبی به آش بدهند.

گام هفتم

به خاطر داشته باشید که این آش به سرعت غلیظ می‌شود. به آرامی آن را هم بزنید و هنگامی که غلیظ شد پیاز داغ و گوشت ریش ریش شده را با آش ترکیب کنید.

گام هشتم

شعله‌ی گاز را کم کنید و اجازه دهید آش با شعله‌ی کم به خوبی جا بیفتد. پس از اینکه به خوبی جا افتاد می‌توانید آن را سرو کرده و در کنار خانواده میل کنید. دقت داشته باشید برای اینکه آش‌تان ته نگیرد، پیاز داغ و گوشت را در آخرین مرحله و قبل از سرو به آن اضافه کنید.

 

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه آش گوشت بوشهری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی