رضیم
شماره دستور پخت: 3510
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

کوکوی پیتزایی یکی از غذاهای لذیذ بین المللی است که با مواد مختلفی طبخ می شود. برای مشاهده آموزش پخت کامل و گام به گام این غذای منحصر به فرد تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

آرد سفید ۱ پیمانه

آب ¾ پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

پنیر پیتزا ½ پیمانه

سینه مرغ ½ سینه

فلفل دلمه ای رنگی ۲ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و آویشن به مقدار کافی

دستور پخت کوکو پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه یک وعده کوکوی پیتزایی لذیذ نخست سینه مرغ را با مقداری آب، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه در تابه ای مناسب بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید تا آب زودتر بجوشد و مرغ کاملا بپزد.

مرحله دوم

پس از پخته شدن مرغ، آن را به قطعات کوچک ریش ریش کنید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. سپس تخم مرغ ها را با روغن مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند گ، در ادامه کمی نمک و فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله پنیر پیتزا را به همراه مرغ تکه تکه شده به سایر مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس آرد را الک کرده و پس از مخلوط شدن با بکینگ پودر به مواد اضافه کرده و مجدداً مخلوط نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کاملا گرم شود سپس ظرف مناسبی را با کمی روغن چرب نموده، و مایه کوکو را به گونه‌ای یکدست داخل ظرف بریزید و صاف کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل های دلمه ای رنگی نگینی را به طور یکنواخت و یکدست روی مایه کوکو ریخته و ظرف را به مدت 30 تا 40 دقیقه در فر بگذارید تا کوکو کاملاً پخته شود. البته درصورتیکه ظرفتان گود باشد امکان دارد این زمان کمی بیشتر شود.

مرحله ششم

بعد از 30 دقیقه یک خلال دندان در وسط کوکو قرار دهید و اگر کوکو پخته شده بود آن را از فر خارج کنید. در مرحله بعد کوکو را در ظرف مدنظرتان ریخته و پس از برش زدن به همراه سس مورد‌علاقه‌تان میل نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوکو پیتزایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)