رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

بامیه پلو با گوشت قلقلی یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است که به روش‌های مختلفی طبخ می شود. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام پخت بامیه پلو با گوشت قلقلی تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر

بامیه ریز ۲۵۰ گرم

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد درشت

فلفل دلمه ای ½ پیمانه

برنج ۲٫۵ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ ۲ قاشق غذاخوری

آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه یک وعده بامیه پلو با گوشت قلقلی لذیذ نخست بامیه ها را کاملا شسته، سپس کلاهک آنها را جدا کنید. در ادامه یک تابه مناسب را روی شعله ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع در آن بریزید.

مرحله دوم

اکنون بامیه ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا سرخ شوند؛ سپس آنها از ماهیتابه خارج کنید و 1 عدد پیاز را به شکل نگینی کاملاً ریز کرده و در تابه ای با کمی روغن مایع بریزید و تفت دهید.

مرحله سوم

وقتی پیازها شفاف و طلایی شدند؛ رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب و ادویه گوجه فرنگی گرفته شود، و کاملا سرخ شوند.

مرحله چهارم

اکنون بامیه های سرخ شده را با آبلیموی تازه به تابه اضافه کنید و هم بزنید. سپس 1 لیوان آب داخل تابه بریزید و درب تابه را ببندید و اجازه دهید بامیه ها به مدت 20 دقیقه بپزند.

مرحله پنجم

در همین حین گوشت چرخ کرده را در ظرف مناسبی بریزید سپس پیاز باقیمانده را رنده کنید و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. حالا پیاز رنده شده را به کاسه اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس آرد سوخاری را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در ظرفی بریزید. بعد از آن حدود 5 دقیقه ورز دهید تا مواد مخلوط شده و کاملاً یکدست شود. اکنون به اندازه یک مغز گردوی درشت از مخلوط گوشت جدا کنید.

مرحله هفتم

اکنون گوشت‌ها را به صورت گرد و قلقلی شکل می‌دهیم، و سپس تابه ای دیگر روی شعله ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم. سپس گوشت را در روغن می‌ریزیم و خوب سرخ کنید.

مرحله هشتم

وقتی آب داخل ماهیتابه حاوی بامیه کشیده شد، فلفل دلمه ای را نگینی شکل ریز کرده و به همراه گوشت سرخ شده به تابه اضافه کنید و تفت دهید. اکنون مواد را کمی تفت دهید و تابه را از روی شعله بردارید.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر نموده و روی شعله زیاد بگذارید تا آب بجوشد. وقتی آب به جوش آمد، برنج و کمی نمک را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دهم

سپس برنج را در آب جوش بگذارید تا پخت اولیه تمام شود. اکنون برنج را کمی بیشتر از زمان پخت معمول آبکش کنید سپس در قابلمه مناسبی روی شعله ملایم بگذارید و کمی روغن اضافه کنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله ته دیگ مورد نظرتان را درون قابلمه فیکس نمایید، سپس برنج و گوشت و بامیه را لایه لایه در قابلمه بریزید و در آخر زعفران دم کرده غلیظ روی برنج اضافه نمایید.

مرحله دوازدهم

اکنون در قابلمه را ببندید و روی شعله ملایم، بر روی شعله پخش‌کن بگذارید، سپس قابلمه را روی آن قرار داده و اجازه بدهید پلو به مدت 45 دقیقه روی آتش بماند و کاملاً دم بکشد. پس از این مدت، قابلمه را از روی شعله بردارید.

مرحله سیزدهم

در نهایت پلو رو هم میزنیم تا مواد کاملاً با هم ترکیب شوند، بعد پلو را داخل ظرفی مناسبی بریزید. دست آخر بامیه پلو را با پیاز داغ و زرشک تزیین کرده و در کنار سبزی و پیاز سرو کنید. نوش جان‌تان.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی

  1. طرخان

    رخ عکسو ببین😊😍😍

  2. آرمان (خریدار محصول)

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون🥰😋🤩

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)