رضیم
رضیم
طرز تهیه پلو بلغور با آدانا کباب

موارد لازم + طرز تهیه

برنج یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین غذاها در جهان است. علاوه بر این، این غذا به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. نوع برنج مخلوط یا قاطی پلو بسته به مواد مخلوط شده در آن متفاوت است. پلو بلغور یکی از این برنج هاست که همراه با بلغور و سایر مواد طبخ می شود. این غذا همراه با کباب آدانا تهیه می شود. این کباب با گوشت چرخ کرده درست می شود که یکی از غذاهای سنتی و اصیل ترکیه به شمار می رود. برای مشاهده کامل و گام به گام دستور پخت پلو‌بلغور با کباب آدانا تا انتها با رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۲ عدد

فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد

چرخ گوشت ۴۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

پولبیبر (فلفل ترکیه) به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

گوجه فرنگی ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

آب ۳ لیوان

بلغور گندم یک و نیم لیوان

قرص مرغ ۱ عدد

برنج ۳ لیوان

طرز تهیه پلو بلغور با آدانا کباب

مرحله اول

برای تهیه بلغور پلوی لذیذ و خاص با کباب آدانا ترکی نخست یک عدد پیاز را کاملا شسته و سپس پوست آن را بگیرید. سپس فلفل دلمه ای را بشویید و قسمت‌های اضافی و تخم ها را از داخل آن جدا کنید.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را همراه با پیاز در غذاساز یا میکسر بریزید و چند بار میکس کنید تا مخلوط پیاز و فلفل دلمه ای کاملا ریز و خرد شود. سپس مواد را از همزن خارج کرده و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن به خوبی گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط پیاز و فلفل دلمه ای ریز شده را به گوشت چرخ کرده بیفزایید. نمک، فلفل سیاه و پولبیبر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس به دلخواه به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم‌ مواد به خورد هم برود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز باقی مانده را شسته و پوست گرفته و به شمل نگینی ریز خرد نمایید، سپس یک قابلمه را برداشته و مقداری روغن در آن ریخته و روی شعله بگذارید تا داغ شود، حالا پیاز را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا روشن و طلایی شود.

مرحله پنجم

اکنون زردچوبه را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی آن گرفته شود. سپس گوجه ها را پوست گرفته و له نمایید و به پیازها اضافه کنید و خوب تفت دهید. پس از سرخ شدن رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله ششم

در این مرحله آب و بلغور و قرص مرغ را ریخته و مخلوط نمایید. برنج را نیز اضافه کرده و بگذارید تا آب آن از بین برود. حالا دم کنی را روی برنج گذاشته و آن را روی شعله بگذارید تا کاملاً پخته شود و دم بکشد.

مرحله هفتم

حالا گوشت چرخ کرده را روی سیخ یا تابه با کمی روغن تفت دهید و روی برنج سرو نمایید. سالاد را با پیاز خرد شده، گوجه فرنگی و جعفری ریز شده آماده کنید. سماق، آبلیمو و روغن زیتون را به آن اضافه نموده و با هم ترکیب کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

4 دیدگاه برای طرز تهیه پلو بلغور با آدانا کباب

  1. پانتی (خریدار محصول)

    بهههه بهههه عالیه👍🏻😉

  2. بامین

    کسی درست کرده نظرشو بگه ؟😋👌🏻

  3. هور (خریدار محصول)

    خیلی ساده و عالی طرز تهیه رو توضیح دادین😋😋

  4. شوانه

    چه ترکیب خوشمزه ای😊😍😍

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی