رضیم
رضیم
طرز تهیه مرغ بریان بدون فر

موارد لازم + طرز تهیه

مرغ بریان بدون فر
مواد لازم:
مرغ متوسط ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
آب لیموی تازه ۵-۶ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۴-۵ عدد کوچک
پودر سیر و پود ر تخم گشنیز۲ قاشق غذاخوری
کره به میزان کافی
زعفران دم کرده به مقدار کافی
نمک و فلفل به میزان لازم
برای دورچین بروکلی،سیب زمینی،هویج،فلفل،گوجه
طرز تهیه :ابتدا مرغ را کاملا تمیز کنید و بشویید ولی پوست آن را جدا نکنید سپس حدودا چند ساعت مرغ را در ظرف گودی که با آب نمک درست شده میخوابانیم،سپس مرغ را خشک کرده و تمام سطح مرغ را چه از داخل و چه از بیرون حسابی با کره چرب کنید.بعد مقداری از زعفران دم کرده ، آبلیموی تازه نمک و فلفل و پودر سیر و پودر تخم گشنیز را با هم مخلوط میکنیم و با قلمو روی تمام قسمت های بدن مرغ میمالیم تا خوب مزه دار شود.
پیاز و فلفل دلمه خرد شده و را مقداری ادویه و نمک و میزنیم و در داخل شکم مرغ میریزیم و سرش را با خلال میبندیم،
مرغ را داخل یک ظرف در بسته قرار میدهیم تا به مدت 10 ساعت در داخل یخچال استراحت کند و کاملا مزه دارشود.
بعد از اینکه مرغ را از یخچال خارج کردیم من از ۲ تاگوجه درسته کوچک هم برای توی شکم مرغم استفاده کردم و پاهای مرغ را با خلال فیکس کردم به بدنش و داخل یک فویل که کفش را با نمک پوشاندیم قرار میدهیم .در کنار مرغ چند عدد هویج شسته شده و بروکلی یا هر سبزیجات مورد نظری ریخته و فویل را دور مرغ کاملا میپیچیم. فویل پیچیده شده را داخل قابلمه ای قرار میدهیم و روی در قابلمه دم کنی میگذاریم و اجازه میدهیم ابتدا ۱۵ دقیقه با حرارت بالا و بعد به مدت ۱ ساعت با حرارت ملایم بپزد.
بعد از اینکه زمان پخت مرغ نصف شد و مرغ نیم پز ، در فویل را باز میکنیم و روی مرغ را با مقداری از مخلوط کره آب شده ، آبلیموی تازه و زعفران دم کرده می مالیم و بعد توی همون قابلمه که سبزیجات پخته رو خارج کردیم به مدت ۱ ساعت دیگه مرغ را کاملا سرخ میکنیم این کار را باید با دقت و حوصله انجام بدید تا تمام اطراف مرغ کاملا سرخ بشه،مابین پخت هم مدام کره مالی میکنیم تا مرغ خشک نشه سپس با مقداری سیب زمینی سرخ شده و سبزیجات پخته و کته زعفرانی میل کنید.
ته دیگ سیب زمینی
برای این تهدیگ لذیذابتدا سیب زمینی را رنده درشت بزنید آبش رو بگیرید و با مقداری نمک مخلوط کنید و زعفران غلیظ زده و کف قابلمه مقداری روغن ریخته و پهن میکنیم

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه مرغ بریان بدون فر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)