رضیم
شماره دستور پخت: 11561
رضیم
طرز تهیه فاهیتا مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

از دیگر غذاهای بین المللی و بسیار پر طرفدار غذای “فاهیتای مرغ ” است که از آن کشور مکزیک است . در ادامه با ما همراه باشید تا با آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۶۰۰ گرم

فلفل دلمه ای رنگی ۳ عدد

پیاز ۱ عدد متوسط

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

گشنیز ۳ قاشق غذاخوری

پاپریکا ½ قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز ½ قاشق چایخوری

نمک ½ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری

دستور پخت فاهیتای مرغ

مرحله اول

فر را باید در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن نماییم تا کاملا آماده و گرم باشد و سپس سینی آن را باید با روغن چرب نماییم و سپس گوشت های مرغ را باید به صورت نوارهای باریک بر روی آن ها بچینیم.

مرحله دوم

سپس پیاز و فلفل دلمه ای ها را به صورت نواری برش می دهیم وگشنیز خرد شده را به همراه روغن زیتون، پودر تخم گشنیز، پاپریکا، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک در یک کاسه با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

سپس فلفل دلمه ای ها باید در کف سینی چید و همچنین پیازها را بر روی فلفل ها گذاشت و سپس مرغ ها را به سینی باید اضافه کنیم و مخلوط تهیه شده از روغن زیتون و ادویه ها را باید با آن افزود.

مرحله چهارم

سپس باید مواد را خوب با هم مخلوط و یکدست نمود، تا بدین شکل تمامی نقاط مرغ و سبزیجات به ادویه ها آغشته گردد. . سپس سینی را در فر به مدت 20الی 30 دقیقه باید قرار دهیم.

مرحله پنجم

پس از آماده شدن فاهیتا ، باید آن را از فر خارج نمود و در ظرف مورد نظر بگذاریم. و در پایان آب لیمو ترش را می توان به همراه مقدار بیشتری نمک اضافه نمود. و این غذای را می توان با نان ترتیلا و سس دلخواه سرو نمود.

مرحله ششم

البته می توان این غذا را در تابه در صورت نداشتن فر تهیه نمود که باید همه مواد به کامل در تابه ای جدا طبخ و کاملا پخته شوند و البته بدون فر از حالت رژیمی خارج شده و دارای کالری بسیار زیادی خواهد بود. امیدواریم با پختن این غذای لذیذ در نزد خانواده و دوستان روز خاطره انگیزی را داشته باشید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه فاهیتا مرغ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی