رضیم
رضیم
طرز تهیه خوراک (خورش) گل کلم

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خوراک (خورشت) گل کلم

فیلم طرز تهیه خوراک (خورشت) گل کلم

سلام دوستان عزیز و همراهان گرامی، این بار اومدیم که با هم روش پخت خوراک گل کلم رو تجربه کنیم. لطفا با من همراه باشید. برای درست کردن خوراک گل کلم، نیاز به یک عدد پیاز بزرگ داریم.

ترجیحا پیاز سفید باشه بهتره. اون رو به طور نگینی درشت و مکعبی ریز کردیم و جلو تر داخل ماهیتابه ریختیم تا وقت شما عزیزان گرفته نشه. توی این غذا ما پیاز سبک شده را نیاز داریم، وقتی به این مرحله رسید، یک دونه گوشت سینه مرغ داشتیم من این رو خورد کردم و به تابه اضافه کردم. می‎تونیم این‎ها را خوردتر یعنی به مکعبی‎های خیلی ریزتر تقسیم کنیم و تعداد بیشتری داشته باشیم. مرغ‎ها را ریختم داخل تابه تا با این روغن پیازها کمی‎تفت بخوره. دو تا سیب زمینی متوسط داریم، اون رو ریز کردیم و به صورت مکعبی تقسیم کردیم به تابه اضافه می‎کنیم که کمی‎سرتفت بخوره.

دو قاشق چایخوری زردچوبه به مواد اضافه می‎کنیم و هم می‎زنیم که بوی ساری زردچوبه از بین بره، دو قاشق غذاخوری رب،  داریم وسط تابه مون رو خالی می‎کنیم رب‎ها را می‎ریزیم داخلش تا رب رنگش را به روغن ببخشه و بوی رب از غذا حذف بشه. یک قاشق چایخوری سرپر فلفل سیاه دو تا گوجه فرنگی متوسط داریم خورد کردیم به صورت مکعبی،  یک دوم فلفل دلمه ای داریم که اون رو هم نگینی ریز کردیم. شش حبه سیر درشت داریم اون رو هم خلالی ریز کردیم. دو عدد هویج رو به صورت دایره اسلایس کردیم. اون رو هم به تابمون اضافه می‎کنیم. نوک قاشق چایخوری فلفل قرمز، دو قاشق چایخوری سرپر، یا سه قاشق چایخوری متوسط نمک اضافه می‎کنیم.

سیصد گرم گل کلم داریم، می‎تونیم به قطعات متوسطی که خودمون دوست داریم تقسیم کنیم اون رو هم به تابه مون اضافه می‎کنیم. دو تا قاشق چایخوری سرپر، پاپریکا اضافه می‎کنیم حدود دو لیوان آب می‎ریزیم. ترجیحا آب جوش می‎ریزیم چون همه موادمون داغ هستند، می‎بینید که بلافاصله شروع به جوشیدن می‎کنه تو این مرحله دربش رو می‎گذاریم زیر حرارت رو خیلی کم می‎کنیم به مدت حداقل چهل دقیقه تا یک ساعت منتظر می‎مونیم تا خوراکمون کاملا جا بیفته، برای سرو حتما در خدمتتون خواهیم بود. با ما همراه باشید. خوراک گل کلممون آماده شد، میایم که با هم سرو کنیم. خوراک گل کلم ما آماده شد، آوردیم خدمتتون، امیدوارم شما هم از این ویدیو خوشتون بیاد.

در ضمن شما می‎تونید از گوشت هیچ استفاده ای نکنید و به عنوان یک غذای گیاهی نوش جان کنید. اگر از این ویدیو خوشتون اومد لطفا کانال رازهای آشپزی رو سابسکرایب کنید لایک و کامنت هم فراموشتون نشه. خوشحال می‎شیم در کانال رازهای شیرینی پزی همراه ما باشید. هر کجای دنیا هستیدخوب و خوش و خرم باشید، به خدا می‎سپارم خدا حافظ.  

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه خوراک (خورش) گل کلم

  1. زرخاتون (خریدار محصول)

    چقدر لذیذهههه????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)