رضیم
رضیم
طرز تهیه خوراک گوشت مکزیکی

موارد لازم + طرز تهیه

خوارک گوشتی مکزیکی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای بین المللی است که با طعمهای مختلف تهیه می شود. این غذای لذیذ مانند دیگر غذاهای مکزیکی پر از ادویه است و به همین دلیل به علاقه مندان به غذاهای جنوبی توصیه می کنیم این غذای خوشمزه را امتحان کنند. این غذا به طور سنتی در مکزیک با گوشت تهیه می شود، اما می توانیم با توجه به ذائقه خود مقداری سبزیجات و مواد دیگر به آن اضافه کنیم. برای مثال می توانیم این غذا را با ترکیب گوشت و قارچ، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و … تهیه کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی مکزیکی با سایت آموزش آشپزی رضیم همراه باشید.

مواد لازم خوراک گوشت مکزیکی برای 6 تا 8 نفر

گوشت سردست گوسفند 1.5 کیلوگرم
سیر 1 حبه
آب پرتقال 1 پیمانه
آب لیمو ترش ½ پیمانه
سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری
پاپریکا 1.5 قاشق غذاخوری
آویشن 1 قاشق چایخوری
زیره آسیاب شده ¼ قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
لیموی اسلایس شده به تعداد کافی
گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پیاز ترش برای تزیین و سرو

دستور پخت خوراک گوشت مکزیکی

مرحله اول
برای تهیه خرم گوشت مکزیکی ابتدا گوشت را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و آن را مکعبی کنید. 4 تا 5 عدد پرتقال را شسته و از وسط نصف کرده و آب آن را گرفته و در ظرفی بریزید.
مرحله دوم
همچنین تقریباً 7 عدد لیمو را می شوییم و آب آنها را می گیریم (باید نصف پیمانه باشد) دانه ها را جدا می کنیم و به آب پرتقال اضافه می کنیم. سپس پوست سیر را گرفته و سرخ می کنیم.
مرحله سوم
سپس با گوشت کوب خرد می کنیم و به همراه آویشن، زیره، پاپریکا به آبلیمو اضافه می کنیم و در آخر سرکه را به این مخلوط اضافه می کنیم و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم و گوشت های خرد شده را در ظرف می ریزیم. درب، آن را می ریزیم
مرحله چهارم
حالا این مخلوط طعم دار را روی گوشت می ریزیم و با دست گوشت را زیر و رو می کنیم تا با این مخلوط آغشته شود و خوش طعم شود و سپس درب ظرف را گذاشته و به مدت یک روز در یخچال قرار می دهیم. با این مواد مزه دار کنید.
مرحله پنجم
سپس بعد از 24 ساعت سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 175 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به مدت 10 تا 15 دقیقه گرم شود. ظرف حاوی گوشت را از یخچال بیرون می آوریم.
مرحله ششم
سپس کف سینی را با 2 تا 3 لایه فویل می پوشانیم و گوشت را به همراه مواد طعم دهنده در سینی می چینیم و روی فویل پهن می کنیم و کناره های فویل را بلند می کنیم و روی گوشت را میپوشانیم.
مرحله هفتم
حالا سینی را به مدت 3 ساعت در فر می گذاریم تا مخلوط گوشت کاملاً بپزد. بعد از زمان مشخص شده گوشت را چک می کنیم تا مغز پخت شود.
مرحله هشتم
بعد از پختن گوشت ها آنها را ریش ریش می کنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم و سس را به همراه آن روی گوشت های ریش ریش شده می ریزیم و روی ظرف گوشت مکزیکی را با لیمو و گشنیز تزئین می کنیم و میل می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خوراک گوشت مکزیکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی