رضیم
شماره دستور پخت: 5962
رضیم
طرز تهیه سالاد گل کلم

موارد لازم + طرز تهیه

با فرارسیدن فصل پاییز و پیدایش گل‌کلم در بازار، ایده‌ی تهیه‌ی سالاد خوشمزه‌ی آن نیز مطرح می‌گردد که گاه بسته به علاقه‌ی افراد به مواد این سالاد افزوده شده یا از آن کاسته می‌گردد. برای مشاهده‌ی طرز تهیه‌ی این سالاد مطبوع، لطفأ با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد گل کلم برای ۴ نفر

گل کلم ½ گل کلم متوسط
خیار ۲ عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
پیازچه ۴ ساقه
کنسرو ذرت ۱ لیوان
شوید ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه‌ی سالاد گل‌کلم

1- نخست گل‌کلم را پس از ریز کردن و تبدیل کردن به قطعات ریز، آبکشی نموده و پس از خروج آب اضافی آن، در کاسه با اندازه‌ی مناسب بریزید.
2- پس از آن فلفل دلمه‌ای و خیار را نیز به صورت نگینی ریز درآورده و به کاسه‌ی محتوی قطعات گل‌کلم منتقل سازید. در ادمه، پیازچه‌های ریز شده‌ی نگینی و ذرت‌های کنسروی را به مواد سالاد بیفزایید.
3- در صورتی که علاقه به استفاده از مواد کنسروی ندارید می‌توانید از ذرت آبپز یا بخارپز شده برای اضافه‌سازی به سالاد استفاده فرمایید. برای این سالاد نیاز به ترکیب سس مایونز و سس خردل در ی ظرف دارید.
4- برای مزه‌دار نمودن محتویات داخل کاسه، از آب لیموترش، نمک، قدری فلفل سیاه کمک بگیرید. برای تزیین و زیباتر ساختن ظاهر سالاد، شوید‌های ریزشده و یا خشک شده برای مخلوط ساختن در سالاد، گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود.
5- حال نوبت اضافه‌سازی سس به محتویات داخل کاسه و هم زدن برای مخلوط شدن کامل سس و مواد با یکدیگر و ایجاد یک ترکیب منسجم و یکنواخت است.
6- به علت خام بودن گل‌کلم‌ها، نیاز است این سالادد به مدت چند ساعت در یخچال قرار گیرد تا اصطلاحأ جا افتاده و طعم همه‌ی مواد به خوبی در یکدیگر ترکیب گردد. بدین منظور دهانه‌ی کاسه را با سلفون پوشانده و آن را به یخچال منتقل سازید. درصورت تمایل می‌توانید گل کلم‌ها را در ابتدای کار بخارپز نمایید.
7- پس از چند ساعت می‌توانید با انتقال سالاد با ظرف موردنظر، از یک سالاد فصل خوشمزه در کنار غذای اصلی یا به عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم لذت ببرید.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه سالاد گل کلم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی