رضیم
رضیم
طرز تهیه پکوره اسفناج

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهایی که خاستگاه آن کشور هندوستان، پاکوره اسفناج است. شما می توانید طرز تهیه پکوره اسفناج را به صورت گام به گام در سایت ما مشاهده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

اسفناج ۱ پیمانه

آرد نخودچی ۱ پیمانه

پیاز ۱ عدد متوسط

زنجبیل تازه ۱ قاشق چایخوری

فلفل سبز ۱ عدد

بادیان و زیره از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه و تخم گشنیز از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ¼ قاشق چایخوری

کنجد ۲ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر ¼ قاشق چایخوری

آب سرد به مقدار کافی

نمک به مقدار کافی

دستور پخت پکوره اسفناج

مرحله اول

در راستای پخت یک پکوره اسفناج لذیذ، ابتدا اسفناج را شسته و به صورت قطعات ریز خرد کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید. در مرحله بعد زیره را به همراه دانه های رازیانه و گشنیز در هاون بریزید و کمی بکوبید.

مرحله دوم

اکنون همان ادویه هایی که کمی کوبیده اید را به همراه فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به محتویات درون کاسه خود اضافه کنید و هم بزنید. در مرحله بعد آرد نخودچی را داخل کاسه بریزید سپس فلفل دلمه ای را خرد کنید و به ظرف اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا شما باید زنجبیل تازه، سیر و کمی کنجد را خیلی ریز رنده کرده و به درون ظرف خود بی افزایید. در این مرحله لازم است پیاز را نگینی به صورت نگینی ریز کنید و در ظرف خود بریزید و خوب هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم

وقتی که مخلوط غلیظی از مواد شکل گرفت، پودر بیکینگ را روی مخلوط پکوره بپاشید و با آن مخلوط کنید، بعد از آن سطح کاسه را با تکه ای سلفون بپوشانید و بگذارید 15 دقیقه در آشپزخانه بماند.

مرحله پنجم

بعد از این مدت، روی حرارت ملایم ، تابه یا ظرف مناسبی را قرار دهید و به اندازه ای روغن اضافه کنید که روی آن ها بپوشاند و صبر کنید تا روغن خوب داغ شود. اکنون می توانید کمی از مخلوط پکوره را با قاشق بردارید و داخل روغن بریزید.

مرحله ششم

به همین ترتیب این حرکت را تکرار می کنیم تا همه پکوره ها را درون روغن سرخ کنیم. سپس با یک دستمال جاذب روغن، روغن آن را می گیریم. وقتی روغن اضافی پکوره ها گرفته شد در ظرف مورد نظرمان می چینیم. غذا آماده ی خوردن است و می توانید نوش جان کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه پکوره اسفناج

  1. مِهران

    بنظیری شماااا👌🏻👌🏻😍

  2. جَمیله (خریدار محصول)

    بنظر میاد که خیلی عالی شده بود

  3. اوران

    مرحبا به این سلیقه😍

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)