رضیم
شماره دستور پخت: 3989
رضیم
طرز تهیه چیکن هاندی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای تند هندی چیکن هاندی نام داردو این غذا با رسپی های متنوعی طبخ می شود. جهت آموزش کامل این غذای تند و خوشمزه و پر طرفدار با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد کوچک

ماست ۳ قاشق غذاخوری

سیر ½ قاشق چایخوری

زنجبیل ½ قاشق چایخوری

گشنیز تازه ۱ قاشق مرباخوری

فلفل سبز ۲ عدد

بادام هندی ۱۲ عدد

آب ¼ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

شنبلیله خشک ۲ قاشق چایخوری

زردچوبه ½ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ۱ و ½ قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز ۲ قاشق چایخوری

پودر زیره ½ قاشق چایخوری

گرام ماسالا ¾ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه چیکن هاندی

مرحله اول

برای پختن غذای چیکن هاندی در ابتدا می بایست سینه مرغ را به شکل مکعبی و یکسان قطعه قطعه نموده و درون ظرفی مناسب مزه دار کنیم. برای مزه دار شدن گوشت مرغ می توان از ادویه های نمک، فلفل سیاه و… استفاده نمود. در ادامه مرغ را به اندازه کافی ورز می دهیم تا مزه ها به خورد گوشت برود.

مرحله دوم

سپس بر روی ظرف مرغ یک لایه سلفون کشیده و اجازه دهید حدود نیم ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد گوشت برود. در این مدت می توانید پیازها را با رنده ریز رنده کنید و درون تابه مناسب طبخ به همراه مقدار کمی روغن نگهداری کنید.

مرحله سوم

حال تابه را روی شعله مستقیم گاز قرار دهید و به اندازه کافی تفت بدهید و پیازها را خوب سرخ کنید تا شیشه ای رنگ شود. در ادامه سایر افزودنی ها را اضافه نمایید. سیر و زنجبیل را با رنده خیلی ریز رنده کنید و به ظرف اضافه نمایید و تفت بدهید تا معطر شود.

مرحله چهارم

سپس قطعات سینه مرغ مزه دار شده را به تابه اضافه کنید و در دمای بالا تفت بدهید. دمای بالا باعث می شود رنگ مرغ طلایی شده و از آب انداختن گوشت جلوگیری شود. سپس با افزودن ادویه جات شامل زیره، گرام ماسالا، فلفل قرمز و پودر تخم گیشنیز طعم بی نظیری به غذای خود بدهید.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه مرغ را حدودا بین 2 الی 3 دقیقه تفت دهید و اجازه بدهید ادویه ها کاملاً سرخ شوند. سپس با افزودن بادام هندی به ماست، و میکس کردن آنها درون میکسر به همراه کمی آب پوره مخصوص را تهیه می کنیم. حال کمی رب به ترکیب پوره اضافه می نماییم.

مرحله ششم

ترکیب پوره و رب گوجه فرنگی را درون تابه تفت می دهیم تا کامل سرخ و مخلوط شوند. حال 150 میلی لیتر آب به ظرف اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم تا سینه مرغ کاملا مغز پخت شود.

مرحله هفتم

در نهایت در مرحله انتهایی فلفل سبز را دایره ای و حلقه ای برش بزنید و با افزودن شنبلیله خشک عطر و طعم دلپذیری ب تابه بدهید. حال اجازه بدهید تا ترکیب چیکن هاندی روغن بیندازد. در نهایت با افزودن گشنیز تازه ساطوری شده چیکن هاندی را تزیین کنید و به همراه نان یا کته سر نمایید. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه چیکن هاندی

  1. محیا (خریدار محصول)

    خیلی طرز تهیه ساده ایه????????????????

  2. الدنیز (خریدار محصول)

    خوشمزست بی شک????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی