رضیم
رضیم
طرز تهیه کوکو کدو و بادمجان

موارد لازم + طرز تهیه

کوکوی کدو و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که از غذاهای کم کالری و رژیمی محسوب می شود یکی از غذاهای ساده و بدون دردرسر است که به سادگی و صرف زمانی اندک می توانیم انرا در منزل درست کنیم. کسانی که در رژیم های لاغری و کاهش وزن هستند و دنبال غذاهایی با کالری پایین هستند می توانند این کوکوی خوشرنگ و خوشمزه را در منوی غذایی خود قرار دهند. در این دستور این کوکو به صورت کاملا گیاهی تهیه شده است و برای کسانی که رژیم گیاهخواری هم دارند، مناسب می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

یکی دیگر از متنوع ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایران که در دسته کوکوها قرار می گیرد، کوکوی کدو بادمجان است. این غذا با رسپی های متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه و سنتی و البته ساده یک غذای کم کالری و رژیمی محسوب می شود که بی دردسر و خیلی ساده قابل تهیه و طبخ است و در زمان اندکی تهیه شده و به راحتی در منزل می توان این غذای دلچسب را تهیه نمود.

مواد لازم برای 4 نفر

بادمجان 3 عدد قلمی

کدو سبز 3 عدد قلمی

سیب زمینی 4 عدد متوسط

پیازچه 3 ساقه

گوجه فرنگی 1 عدد

فلفل دلمه ای 1 عدد

تخم مرغ 4 عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

پودر سیر ½ قاشق چایخوری

آویشن 1 قاشق چایخوری

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوکو کدو و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کوکوی کدو بادمجان، که البته یک غذای خوشمزه و رژیمی است ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت ورقه ای خرد کنید، حالا کمی نمک روی بادمجان پاشیده تا تلخی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت مدت زمان خواسته شده بادمجان را آبکشی کرده و به صورت نگینی ریز خرد نمایید و کنار بگذارید. در ادامه پوست کدو سبز و سیب زمینی را با دقت بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد نمایید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار بگذارید و کمی روغن مایع اضافه کنید، پس از اینکه روغن داغ و جوشیده شد سیب زمینی را اضافه کرده و به همراه کمی زردچوبه به خوبی سرخ کنید.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی سرخ شده را از تابه خارج کرده و کنار قرار دهید. سپس کدو سبز را به تابه اضافه کنید و تا زمانی تفت دهید که نرم و پخته شود، سپس از تابه خارج کنید و در نهایت بادمجان را به ترکیب نهایی اضافه کنید.

مرحله پنجم

بادمجان را کمی تفت داده و سپس درب تابه را محکم ببندید تا با آب خودش و روغن درون تابه به آرامی سرخ شود. پس از سرخ شدن بادمجان، آنرا نیز از تابه خارج کرد و کنار بگذارید تا تمام مواد به خوبی خنک شوند.

مرحله ششم

حالا در این مرحله پس از اینکه مواد به خوبی خنک شدند، آنها را درون یک ظرف جادار ریخته، سپس پیازچه، گوجه فرنگی و فلفل دلمه و سایر افزودنی ها را به صورت نگینی ریز ساطوری کنید و به کاسه اضافه نمایید.

مرحله هفتم

حالا تخم مرغ را به همراه مقداری ادویه جات مانند نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن و زردچوبه به کاسه حاوی مواد اضافه کنید، حالا در مرحله بعد با قاشق یا کفگیر مواد را به خوبی ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند و مایه کوکو کمی حالت شل و نرم داشته باشد.

مرحله هشتم

اگر مایه کوکو بیش از حد شل شده بود می توانید 1 یا 2 قاشق غذاخوری آرد ساده یا آرد سوخاری ریز و الک شده به آن اضافه کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی شعله بگذارید و کمی روغن مایع به تابه اضافه کنید.

مرحله نهم

حالا صبر نمایید تا روغن به خوبی داغ و جوشیده شود، سپس مایه کوکوی تهیه شده را به صورت یک جا و یکهو داخل تابه بریزید. در ادامه روی کوکو را با پشت قاشق یا ملاقه صاف کرده و صبر کنید تا قسمت زیرین کوکو به طور کامل سرخ شود.

مرحله دهم

در این مرحله پس از اینکه کوکو کاملا سرخ شد، آنرا به آرامی برگردانید و اجازه دهید کاملا سمت دیگر کوکو هم سرخ شود. در انتها کوکو را درون ظرف مورد نظر خود قرار دهید و به همراه نان لواش یا سنگک تازه سرو کنید. نوش جانتان.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو کدو و بادمجان

  1. غیاث (خریدار محصول)

    دستورپخت های مشابه رو هم قرار بدین خیلی خوب بود😊😍

  2. راحیل (خریدار محصول)

    خیلی عالی بود سر فراز باشید????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی