رضیم
رضیم
طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

خوراک سنگدان مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و فوری ایرانی است. برای دیدن آموزش کامل آشپزی و طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ به سایت آموزشی رضیم سر بزنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سنگدان مرغ ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

قارچ ۳۰۰ گرم

سیر ۱ حبه

گوجه فرنگی ۳ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۱ عدد بزرگ

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ

گام اول

برای تهیه یک خوراک مرغ خوشمزه ابتدا سنگدان را خوب بشویید و قسمت های اضافی آن را جدا کنید. پس از آن سنگدان ها را با 3 لیوان آب در یک قابلمه مناسب بریزید.

گام دوم

در این گام 1 عدد پیاز را خرد می کنیم سپس با 1 قاشق زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب زودتر شروع به جوشیدن کند.

قدم سوم

وقتی آب به نقطه جوش رسید باید پوسته های سفید را روی سطح آب جمع کرده و دور بریزیم. این کار باعث می شود که سنگدان پس از پختن طعم و بوی بدی نداشته باشد. پس از برداشتن کف، درب آن را بگذارید.

گام چهارم

حالا حرارت زیر تابه را کم می کنیم و اجازه می دهیم سنگدان به مدت 2 ساعت بپزد. در 5 دقیقه آخر پخت، کمی نمک به تابه اضافه کنید. وقتی سنگ پخت، آن را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

گام پنجم

در این مرحله پیاز باقی مانده را به صورت ورقه های ریز خرد می کنیم، سپس تابه مناسبی را روی آتش می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس پیازها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبک و براق شوند.

گام ششم

حالا نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و مواد را چند دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. سپس سنگدان ها را به تابه اضافه کرده و همراه با پیاز تفت دهید تا یکدست شوند.

گام هفتم

در این مرحله قارچ ها را برش داده و در تابه می ریزیم سپس خوب تفت می دهیم تا قارچ ها پخته شوند. بعد مواد را از یک طرف تابه جمع می کنیم و به طرف دیگر گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

گام هشتم

رب گوجه فرنگی را خوب تفت دهید تا طعم خامی پیدا کند سپس گوجه ها را تمیز کرده و به تابه اضافه کنید. حالا درب قابلمه را می بندیم تا آب قابلمه گرفته شود و غذا داخل روغن بیفتد.

گام نهم

در این مرحله سیب زمینی ها را مکعبی خرد کرده و جداگانه در روغن سرخ می کنیم.در آخر وقتی غذا داخل روغن افتاد آن را در ظرفی که دوست داریم می ریزیم و روی آن را با سیب زمینی سرخ شده تزئین می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ

  1. ورقا (خریدار محصول)

    عالیه، خیلی خوش سلیقه اید🙏🏻🤩

  2. آتیه (خریدار محصول)

    دستت طلا عزیزم????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی