رضیم
رضیم
طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ

موارد لازم + طرز تهیه

خوراک گوشت و قارچ یک غذای گوشتی بسیار لذیذ است که از فیله گوشت گوساله درست می شود. گوشت مرغ را می توان با توجه به سلیقه ی خانواده جایگزین گوشت گوساله نمود. این غذا با انواع سبزیجات و قارچ های مختلف آماده می گردد. به این دلیل که در این غذا قارچ درسته است، شکل این غذا فوق العاده زیبا و خاص می باشد. خوراک گوشت و قارچ مملو از پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد. پختن گوشت با آب خودش و بعد قلیه و سرخ کردنش طعم محشری به غذا میدهد.

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله گوساله ۳۰۰ گرم

قارچ ۲۵۰ گرم

فلفل قرمز ۱ عدد

فلفل سبز ۳ عدد

پیاز ۱ عدد متوسط

گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط

سیر ۲ حبه

رب گوجه فرنگی نصف قاشق غذا خوری

روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری

کره ۱ قاشق غذا خوری

فلفل ساییده شده ۱ قاشق چای خوری

آویشن و فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

دستور پخت خوراک گوشت و قارچ

مرحله اول

در ابتدا گوشت را به اندازه ای که می خواهیم برش می دهیم. ماهیتابه ای برداشته و روی آتش می گذاریم. گوشت را در تابه می گذاریم و درب تابه بسته تا با حرارت متوسط گوشت پخته شود و آب آن تبخیر گردد.

مرحله دوم

اگر آب گوشت تبخیر شود اما گوشت هنوز نیم پز و سفت باشد، کمی آب می افزاییم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. وقتی گوشت کاملا پخت و آب آن تبخیر شد، روغن زیتون و کره را به گوشت می افزاییم و به مدت1 دقیقه آن را تفت می دهیم.

مرحله سوم

پیاز را تمیز کرده و پوست آن را جدا می کنیم و به ورقه های کوچک برش می دهیم. هنگامی که گوشت سرخ شد پیاز را می افزاییم و تفت می دهیم. سیر رنده شده را می افزاییم و مرتب هم می زنیم تا طلایی شود.

مرحله چهارم

پیشنهاد می شود از قارچ های کوچک استفاده نمایید. قارچ ها را می شوییم و به گوشت اضافه کرده و یکی دو دقیقه تفت می دهیم. سپس فلفل ها را درشت خرد کرده و به مواد اضافه می نماییم.

مرحله پنجم

پس از تفت دادن، رب گوجه فرنگی را می افزاییم و خوب تفت داده تا رنگ رب گوجه فرنگی تغییر کند و طعم خامی خود را از دست دهد. گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به مواد افزوده و سپس نمک و ادویه را هم به غذا می افزاییم.

مرحله ششم

در مرحله ی آخر، مواد را با هم مخلوط کرده تا همه مواد خوش طعم شوند، در ظرف را می بندیم تا گوجه ها کاملا بپزند. زمانی که سبزی و گوجه پخت و غذا نرم شد آن را از روی حرارت برداشته و با نان دلخواه خود میل می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی