رضیم
شماره دستور پخت: 3632
رضیم
طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ ایرانی کتلت مرغ و قارچ است که با رسپی ها و مواد گوناگونی درست می شود. شما ادر می باشید تا در درست کردن این کتلت لذیذ به دلخواه خود سبزیجات گوناگونی همچون فلفل دلمه ای، سبزیجات معطر، سیب زمینی و غیره را به کار بگیرید. این کتلت لذیذ به علت وجود موادی چون قارچ و مرغ با زعفران یک به عنوان پیش غذا در مهمانی ها توصیه می شود. همانند بقیه کتلت ها این کتلت را می توان با دست شکل داد و سرخ کرد اما چنانچه این غذا را برای مهمانی بخواهید باید جهت درست کردن و سرخ کردن آن از قالب استفاده نمایید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی کتلت مرغ و قارچ را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت ران مرغ 600 گرم

قارچ 300 گرم

پیاز 1 عدد

تخم مرغ 1 عدد

جعفری 1 دسته کوچک

آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

پودر سوخاری 2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

آرد سوخاری برای سرخ کردن ½ لیوان

نحوه و دستور پخت کتلت مرغ و قارچ

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن کتلت مرغ و قارچ مجلسی می بایست گوشت مرغ را چرخ نمایید و درون یک ظرف مناسب قرار دهید. در این نوع کتلت می بایست گوشت ران مرغ و یا از مخلوط گوشت ران و سینه مرغ را به کار بگیرید.

گام دوم

سپس پیاز را رنده کنید و بعد از آن آب اضافی آن را بگیرید. حال پیاز رنده شده را با زعفران دم کرده، پودر سیر، پودر پیاز، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به عنوان چاشنی به کاسه دارای گوشت مرغ اضافه نمایید.

گام سوم

در این مرحله قارچ را به شکل ورقه ای ببرید و بعد از آن نیز یک تابه انتخاب و روی شعله اجاق بگذارید و به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن مایع درون تابه بریزید. پس از آن نیز قارچ را با آب لیمو ترش درون تابه بریزید.

گام چهارم

قارچ را در حدی تفت می دهیم که آب آن به طور کامل کشیده شود، سپس آنرا کنار می گذاریم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. پس از اینکه قارچ خنک شد، آنرا چرخ کرده و به کاسه حاوی دیگر مواد اضافه می کنیم.

گام پنجم

اکنون کلیه مواد را با همدیگر مخلوط نمایید تا به طور کامل یکنواخت شوند. پس از آن تخم مرغ را با آرد سوخاری درون باقی مواد بیفزایید وخوب با هم ترکیب نمایید تا مواد با هم یکنواخت شده و مایه کتلت به طور کامل به صورت چسبناک شود.

گام ششم

خوب است بدانید که مایه این نوع کتلت به خاطر داشتن قارچ در مقایسه با دیگر کتلت ها حالت چسبندگی دارد که کاملا معمولی می باشد. پس از آن روی در کاسه را با درپوشی بپوشانید و در یخچال بگذارید تا زمانی که مایه کتلت استراحت نماید.

گام هفتم

در این مرحله پس از گذشت زمان استراحت مایه، آن را از یخچال بیرون بیاورید. حال به اندازه نصف لیوان آرد سوخاری را درون یک بشقاب بریزید و در کنارتان قرار دهید تا از آن استفاده نمایید. اکنون می بایست یک تابه روی شعله اجاق بگذارید.

گام هشتم

در این زمان اندکی روغن مایع درون تابه بریزید تا خوب داغ شود. پس از آن از مایه آماده را به قدر یک نارنگی بردارید و آن را با دست مثل یک کتلت شکل دهید و همچنین با انگشت وسط آن را سوراخ نمایید.

گام نهم

در این مرحله کتلت را در آرد سوخاری بزنید طوری که دو سمت آن آغشته شود و بعد در روغن داغ اخل تابه بگذارید و پس از سرخ شدن یک طرف کتلت ها آن ها را پشت و رو کنید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. سعی کنید پس از سرخ کردن روغن کتلت ها را بگیرید.

گام دهم

در پایان جهت گرفتن روغن کتلت ها آن ها را روی دستمال حوله ای بگذارید تا روغنشان جذب حوله شود. پس از آن کتلت ها را در ظرف مناسبی قرار دهید. در نهایت غذای شما آماده است و می توانید آن را با خیارشور، گوجه فرنگی و نان میل نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ

  1. رادوین (خریدار محصول)

    نوش جونتون🙏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)