رضیم
شماره دستور پخت: 3638
رضیم
طرز تهیه کوکو هفت لشکر

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ ایرانی کوکو می باشد که از مخلوط شدن سبزیجات گوناگون با تخم مرغ تهیه می شود. در این بین کوکو هفت لشکر از مخلوط سبزیجات سرخ کرده گوناگون تهیه می شود که هم می توان در فر آن را پخت و هم روی اجاق گاز سرخ کرد. خوب است بدانید که این غذای ساده بسیار خوش طعم است و و با داشتن سبزیجات گوناگونی همچون بادمجان و کدو لوبیا سبز، فواید بسیاری نیز دارد. شما می توانید این غذا را به عنوان پیش غذا در مجالس یا مهمانی ها سرو نمایید. همانگونه که د ادامه خواهید دید تهیه این غذای لذیذ بسیار ساده است. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی کوکو هفت لشکر را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۳ عدد

کدو سبز ۲ عدد متوسط

لوبیا سبز ۱۵۰ گرم

سیب زمینی ۴ عدد متوسط

هویج نگینی خرد شده و پخته ۱ عدد

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم

تخم مرغ ۶ عدد

آرد سیب زمینی یا آرد نخودچی به مقدار لازم

نمک و دارچین به مقدار لازم

پودر گل محمدی و فلفل سیاه به مقدار لازم

گردوی خرد شده مقداری

فلفل دلمه ای و قارچ در صورت دلخواه

نحوه و دستور پخت کوکو هفت لشکر

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن کوکوی لذیذ به شیوه هفت لشکر می بایست کلیه مواد را بشویید و پوست بگیرید و همه را به شکل نگینی خرد نماییید. دقت کنید که تنها هویج می بایست پخته و خرد شود. در ادامه یک قابلمه با اندکی آب روی شعله اجاق بگذارید تا به جوش آید.

گام دوم

اکنون باید لوبیا سبز را خرد کنید و داخل آب جوش به اندازه یک ربع بگذارید تا به جوش آید. توجه کنید که در قابلمه را نبندید تا رنگ لوبیا تغییر نکند. در ادمه یک تابه انتخاب کرده و روی شعله اجاق با اندکی روغن بگذارید تا داغ شود. حال لوبیا ها را آبکشی کنید و بلافاصله در تابه بریزید.

گام سوم

در این مرحله لوبیا ها را از تابه بیرون بیاورید و بادمجان های خرد شده را سرخ کنید. بعد از آن کدو را نیز به صورت جدا سرخ کنید . آن را نیز کنار بگذارید. در ادامه سیب زمینی های نگینی شده را نیز در تابه سرخ کنید. سپس پیاز را نیز شسته و پوست بگیرید و رنده نمایید.

گام چهارم

در این گام پیازها را با گوشت چرخ کرده تکیب کنید. بهد از ان گوشت را در اندکی روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و اندکی سرخ شود. سپس یک ظرف مناسب انتخاب نمایید و کلیه مواد سرخ کرده و هویج آب پز شده را داخل آن قرار دهید.

گام پنجم

اکنون می بایست آرد سیب زمینی یا آرد نخودچی را به مواد بیفزایید و خوب ترکیب نمایید. بعد از آن در ظرف دیگری تخم مرغ ها را شکسته و اندکی نمک و ادویه و فلفل به عنوان چاشنی به میزان دلخواه خود به آن بیفزایید و با چنگال به خوبی هم بزنید تا تخم مرغها یکنواخت شوند.

گام ششم

در این قسمت تخم مرغ ها را به مواد دیگر بیفزایید و خوب ترکیب کنید. اکنون کف یک ظرف مناسب فر یا تابه را روغن مالی نمایید. به علت اینکه بیشتر مواد را سرخ کرده اید لازم نیست در این مرحله روغنی استفاده نمایید. در ادامه مواد کوکو را داخل ظرف بریزید و به خوبی صاف کنید تا ضخامت در کل ظرف یکسان باشد.

گام هفتم

در پایان جهت پخت این کوکو خوشمزه هم می توانید از فر استفاده کنید و هم روی اجاق سرخ نمایید. برای این کار فر را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و کوکو را به اندازه 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا خوب پخته و برشته شود. در نهایت آن را از فر بیرون بیاورید و ببرید و میل کنید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو هفت لشکر

  1. اختای (خریدار محصول)

    چه اشتها آوره😉👏🏻👏🏻

  2. پرتو

    عجب رسپی خفنی????????????

  3. ماه گل

    بیشتر بنویسین لطفا ???? ???????? ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی