رضیم
رضیم
طرز تهیه گراتن کدو سبز

موارد لازم + طرز تهیه

گراتن کدو سبز را می توان به عنوان یک غذای با درجه سلامتی بالا و بدون گلوتن نام برد این خصوصیات گراتن کدو سبز را به غذایی مناسب مبدل می کند. این پیش غذا با ماده های ساده و در زمان خیلی کم حاضر می شود و یکی از ارکان اساسی گراتن نیز پنیر رنده شده می باشد این غذا از پیش غذاهایی است که افراد دارای رژیم غذایی می توانند استفاده کنند. برای دیدن آموزش جامع و بخش به بخش این غذا با سایت رضیم همراه شوید.

مواد لازم گراتن کدو سبز

کدو سبز ۳ عدد

شیر ۱ لیوان

آرد سفید ۱ قاشق غذا خوری

پنیر ورقه ای گودا چند ورق

نمک و فلفل و روغن به مقدار لازم

سینه مرغ ۱ عدد

پودر آویشن ۱ قاشق چای خوری

پودر پاپریکا ۱ قاشق چای خوری

دستور تهیه گراتن کدوسبز

بخش اول:

برای درست کردن این غذای خوش طعم اول بایستی مرغ را بپزیم و بعد مرغ را به قطعات ریز خورد می کنیم و با فلفل دلمه ای خرد شده اندکی سیر ، پاپریکا، فلفل، نمک، زردچوبه، آویشن و اندکی روغن درون ماهیتابه میریزیم.

بخش دوم:

بعد روی گاز گذاشته و همه ماده های گفته شده را با هم مخلوط می کنیم تا رنگ مرغ عوض شود. بعد در ماهیتابه را گذاشته و صبر می کنیم تا مرغ با شعله کم بپزد. نیازی نیست آب اضافه شود چون مرغی که ریز خرد شده است سریع پخته می شود.

بخش سوم:

کدوها را می شوییم و باریک خرد می کنیم در این روش گراتن کدو را مانند لازانیای عادی می پزیم فقط قطعات برش های باریک به اندازه نیم سانت را با لایه های لازانیا عوض می کنیم اما چون 95% کدوسبز را آب تشکیل می دهد.

بخش چهارم:

حتما بایستی پیش از استفاده در این گراتن به طریقی باید کدو سبز را بپزیم وگرنه آب می اندازد و غذا خراب می شود برای پخت کدو شیوه های گوناگونی موجود است که مناسب ترین شیوه سرخ کردن آن است. احتمالا آنچنان رژیمی نباشد.

بخش پنجم:

در این قسمت هر چند کدو به میزان بادمجان به خود روغن جذب نمی کند و خیلی کمتر روغن جذب می کند اما در صورتی که همان نیز زیاد به نظر می رسد کدو سبز ها را بدون روغن درون ماهیتابه تفلون و نچسب یا روی ماهیتابه گریل می پزیم.

بخش ششم:

شیوه دیگر این است که بعد از برش زدن کدوها آنها را در سینی فر روی کاغذ روغنی می چینیم و سپس روی آن را با یک فرچه روغن زیتون میزنیم. کف ظرف فر را چرب کرده و به کدوها فلفل و ادویه و نمک میزنیم و در ظرف قرار می دهیم.

بخش هفتم:

برای تهیه سس آرد را در قابلمه با سایز کوچکی میریزیم و شیر را به آن اضافه می کنیم و روی شعله متوسط هم می زنیم تا شبیه فرنی غلیظ شود از روی گاز برداشته و فلفل و نمک را نیز میریزیم بعد سس تهیه شده را روی کدوها اضافه می کنیم.

بخش هشتم:

بعد روی سس را پنیر گودا میریزیم و به دلخواه چند برش فلفل دلمه ای روی پنیر قرار می دهیم و درون فر از قبل داغ شده با دمای 220 درجه می گذاریم تا بپزد. تایم پخت وابسته به ضخامت برش ها است.

بخش نهم:

پس از چند دقیقه چک می کنیم اگر نیاز بود برش ها را برعکس می کنیم تا وقتی طلایی و اندکی خشک گردد و پخته شود زمان می دهیم در فر بماند. بعد در ظرف مناسب می کشیم. در صورتی که داخل گراتن گوشت مرغ را ترجیح ندادیم

بخش دهم:

در عوض قارچ و سیر و پنیر و اسفناج میریزیم که بسیار فوق العاده است. توجه کنید همیشه برای قطعه قطعه کردن این غذاها پس از خارج کردن از فر صبر می کنیم 15 دقیقه استراحت کند و کمی حرارت آن کم شود و بعد آن را برش می زنیم.

بخش یازدهم:

در این بخش قطعات با نظم بهتری آماده می شوند و پنیر زمان سفت شدن و اتصال لایه ها به هم را پیدا می کند برای سطح گراتن نیز از پنیر ورقه ای گودا استفاده می کنیم و به همین علت رنگ آن اندکی زرد می شود.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه گراتن کدو سبز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)